شناسهٔ خبر: 6080776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرگزاری فرانسه: مذاکرات در تب و تاب پیام ارسالی از تهران است

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حالی با رییس سازمان انرژی اتمی و دستیار ویژه رییس جمهوری و هدایت های تهران به وین بازگشت که قدرت های جهانی امیدوارند ماراتن مذاکرات به توافق تاریخی منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش این خبرگزاری از وین، ظریف شامگاه یکشنبه بعد از مذاکرات فشره با همتایان آمریکایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود به ایران رفت و با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری امروز (سه شنبه) به وین برگشت.
در حالیکه مهلت خودخوانده ایران و گروه 1+5 برای دست یافتن به توافق هسته ای ساعت 24 امشب پایان می یابد، انتظار نمی رود تا این زمان توافق به دست آید اما مقامات از احتمال تمدید چند روزه مذاکرات سخن می گویند.
همچنین در تحولی که می توان از آن برداشت مثبت کرد، 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز وارد وین می شود.
دور جدید مذاکرات هسته ای ایران از روز شنبه هفته جاری با حضور ظریف در وین و دیدار با مذاکره کنندگان گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، چین فرانسه، روسیه و آلمان در وین آغاز شد.
طرفین بر اساس چارچوب هسته ای مورد توافق مذکور در بیانیه سوئیس که دوم آوریل (13 فروردین) قرائت شد، تا 30 ژوئن (9 تیر) برای رسیدن به توافق جامع هسته ای وقت دارند.
ظریف در بدو بازگشت به وین گفت: مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده و تنها توافقی که مردم ایران می پذیرند توافقی عادلانه، متوازن و بر اساس عزت ملی و حقوق مردم ایران است.
اروپام**9157**1485**1517

نظر شما