شناسهٔ خبر: 60803309 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

پوشش آنتن‌دهی و اینترنت در هشت شهرستان خوزستان ارتقا یافت

صاحب‌خبر -
مدیر کل مخابرات خوزستان گفت: شبکه تلفن همراه (ارتباطات سیار) در ۲ بخش آنتن‌دهی و اینترنت در هشت شهرستان استان به منظور پوشش حداکثری شبکه براساس برنامه تدوین شده توسعه و ارتقاء یافت.
 
رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایرنا بیان‌کرد: توسعه شبکه ارتباطی همراه در راستای پروژه "فاز هشت توسعه ارتباطات سیار" و به منظور ارتقای شبکه ارتباطی همراه اول در خوزستان در دست اقدام است.
 
وی گفت: از جمله اقداماتی که برای توسعه شبکه ارتباطی در اهواز و هفتکل انجام شد عملیات اتصال دکل تلفن همراه منطقه چهار راه زند و سروش اهواز و سایت کوی شهید محراب شهرستان هفتکل به شبکه فیبرنوری وافزایش توان شبکه در این مناطق بوده است.
 
فلاح زاده ادامه داد: افزایش کانال ترافیکی و همچنین تقویت و پایداری ارتباطات سیار با متصل شدن این دکل‌ها به شبکه فیبرنوری امکان پذیر است.
 
مدیر کل مخابرات خوزستان افزود: همچنین شبکه ارتباطی همراه اول روستای دامغه از توابع بخش مرکزی اهواز از دیگر اقداماتی است که برای توسعه ارتباطات در شهرستان اهواز انجام شده است.
 
وی بیان کرد: سایت پرسرعت تلفن همراه روستایی پس از تملک مکان، تأمین زیر ساخت، بستر ارتباطی شبکه و تجهیزات فنی، با تکنولوژی‌های نسل ۲، سه و چهار در روستای دامغه کوچک نصب شد که با این اقدام روستاهای اطراف نیز از خدمات دولت الکترونیک بهره‌مند شدند.
 
مدیر کل مخابرات خوزستان اظهار کرد: سایت پرسرعت تلفن همراه با تکنولوژی های نسل ۲، سه و چهار نیز در منطقه معین زاده اهواز نصب و راه اندازی شد.
 
نصب و راه اندازی دکل تلفن همراه در شهرستان کارون
 
فلاح زاده بیان کرد: در جهت افزایش پوشش آنتن دهی و رفع نقاط کور در شهرستان کارون، سایت پرسرعت تلفن همراه با تکنولوژی های نسل ۲، سه و چهار در منطقه اسلام آباد شهرستان کارون نصب شد.
 
وی افزود: به‌روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت جدید به شبکه همراه اول در کنار گسترده شدن پهنه اینترنت در افزایش پوشش شبکه همراه اول و رفع نقاط کور در مناطقی از شهرستان اثر گذار است.
 
بهره‌مندی شهرستان شوشتر از دیتای پرسرعت همراه اول
 
مدیر کل مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اقداماتی که در شهرستان شوشتر در جهت توسعه شبکه ارتباط انجام شده است افزود: تجهیزات فنی و تکنولوژی به‌روز بر روی دکل تلفن همراه، روستای فارسیه یک شهرستان شوشتر نصب شد.
 
وی با بیان اینکه تکنولوژی پرسرعت نسل سه (۳G) بر روی دکل تلفن همراه فارسیه یک نصب شد افزود: مناطق اطراف این روستا نیز زیر پوشش اینترنت پر سرعت همراه اول با تکنولوژی نسل سه قرار گرفتند.
 
فلاح زاده درادامه با اشاره به قرار گرفتن روستای کرایی شوشتر زیر پوشش دیتای پرسرعت همراه اول ادامه داد: تکنولوژی پرسرعت نسل سه (۳G) بر روی دکل تلفن همراه کرایی نصب و راه اندازی شد و روستاهای اطراف نیز از خدمات اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
 
توسعه ارتباطات سیار روستایی در مسجدسلیمان
 
فلاح زاده با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتقاء دیتای شبکه همراه اول در برخی روستاهای مسجدسلیمان افزود: توسعه ارتباطات سیار و ایجاد عدالت ارتباطی در روستاها در راستای بهره‌مندی روستاییان از خدمات دولت الکترونیک از برنامه‌های دولت سیزدهم است.
 
وی گفت: پیش از این روستاهای این شهرستان زیر پوشش شبکه تلفن همراه بوده و امکان استفاده از اینترنت را نداشتند که با این اقدام امکان استفاده از دیتا فراهم شد.
 
توسعه و پایداری شبکه ارتباطی همراه اول در شهر امام دزفول
 
فلاح زاده افزود: شبکه ارتباطی همراه اول با نصب و راه اندازی سایت پرسرعت جدید در شهر امام شهرستان دزفول توسعه یافت.
 
مدیر مخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: وارد مدار شدن این سایت به افزایش پوشش شبکه همراه اول و رفع نقاط کور در این شهر کمک می‌کند.
 
توسعه ارتباطات سیار در شهر بهبهان
 
مدیر کل مخابرات منطقه خوزستان افزود: دکل تلفن همراه پرسرعت با تکنولوژی نسل‌های ۲، سه و چهار شبکه ارتباطی همراه اول در شهر بهبهان نصب شد.
 
فلاح زاده افزود: با وجود تحریم‌هایی که وجود دارد تامین تجهیزات مخابراتی دشوار است و توسعه شبکه ارتباطی با هزینه‌های بسیار بالا انجام می‌گیرد.
 
توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه اندازی سایت روستایی در امیدیه
 
فلاح زاده بیان کرد: سایت پرسرعت تلفن همراه با تکنولوژیهای نسل ۲، سه و چهار در روستای قلعه حمود از توابع بخش جایزان امیدیه نصب شد.
 
مدیر کل مخابرات خوزستان اظهارکرد: با به‌روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت روستایی جدید به شبکه گسترده همراه اول، روستاها و مسیرهای اطراف این روستا زیر پوشش شبکه ارتباطی قرار گرفتند.
 
۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی هستند.

نظر شما