شناسهٔ خبر: 60802926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسمومیت ۱۵ زنجانی بر اثر مصرف قارچ سمی

هفته گذشته ۱۵ نفر در استان زنجان به علت مسمومیت با قارچ سمی راهی بیمارستان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۱۵ شهروند زنجانی هفته گذشته بر اثر مصرف قارچ سمی مسموم شدند که از این تعداد ۲ نفر به علت شدت مسمومیت همچنان بستری هستند.مسمومیت ۱۵ زنجانی بر اثر مصرف قارچ سمی

تقی لو با بیان اینکه قارچ‌ها به طور معمول پس از بارندگی‌ها و در محیط گرم و مرطوب رشد می‌کند، افزود: باید توجه داشت که گونه‌های قارچ متفاوت است و فقط یک مورد از آن‌ها قابلیت مصرف دارد و اغلب سمی هستند.

وی با بیان اینکه قارچ‌های خودرو در طبیعت شباهت‌های مختلفی با هم دارند، اضافه کرد: ممکن است حتی فردی که شناخت و تجارب بالایی در جمع آوری قارچ‌ها دارد، نوع سمی آن را هم در کنار دیگر گونه‌ها قرار دهد.

تقی لو علائم مسمومیت خفیف تا شدید با قارچ سمی را تهوع، استفراغ، سرگیجه، زردی، تشنج، کاهش سطح هوشیاری و مشکلات گوارشی و کبدی ذکر کرد و گفت: این علائم به مرور زمان در فرد نمایان می‌شود بنابراین شهروندان در صورت مشاهده موارد، فرد را برای اقدامات درمانی به مراکز درمانی ارجاع دهند.

وی از مردم خواست از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌هایی که دستفروشان عرضه می‌کنند بپرهیزند و فقط از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده در فروشگاه‌های معتبر استفاده کنند. 

نظر شما