شناسهٔ خبر: 60799795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فودپرس | لینک خبر

نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران خبر داد:

تکذیب افزایش ١۵٠ درصدی نرخ کنسرو ماهی/ قیمت مصرف کننده، براساس قیمت تمام شده کالا و متناسب با قدرت خرید مردم تعیین می شود

نائب رئیس سندیکای کنسرو ایران افزایش ١۵٠ درصدی قیمت کنسرو ماهی را رد کرد و گفت :  فعلا این مسأله در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده است و تولیدکنندگان حتما براساس قدرت خرید مردم پیشنهادات خود را ارائه می کنند. 

صاحب‌خبر -

محمد مختاریانی، نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاهخبری اقتصادغذا «فود پرس»، مباحث مطرح شده درباره افزایش ١۵٠ درصدی قیمت کنسرو ماهی را رد کرد و گفت: چنین موضوعی به هیچ عنوان در ستاد تنظیم بازار کشور مطرح نشده است . 
وی اضافه کرد؛ کارخانجات تولیدکننده همچنان منتظر تصمیمات منتخذه در جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت  هستند.
این فعال تاکید کرد: کارخانجات تولیدکننده تن ماهی براساس شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم و قیمت تمام شده تولید و سود منطقی پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:  موضوع درخواست سندیکای صنایع کنسرو ایران برای خروج کنسرو ماهی و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت گذاری پیشینی تاکنون در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح نشده اما بر اساس دستور رییس این ستاد، مقرر شده به منظور پیشگیری از تعطیلی کارخانجات و کمبود کالا در بازار در تصمیم گیری در این خصوص، تسریع گردد. 

مختاریانی توضیح داد: همچنین مقرر است سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بررسی های تخصصی در چارچوب ضوابط قیمت گذاری را  انجام دهد و پیشنهادات کارشناسی را  برای طرح در جلسه ستاد تنظیم بازار، ارائه نماید تا در این خصوص سریعا تصمیم گیری شود.

کد خبر 54054

نظر شما