شناسهٔ خبر: 60790991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق ۱۲۲ درصدی اشتغال در شهرستان بیرجند

خبرگزاری صدا و سیما

فرماندار شهرستان بیرجند از تحقق ۱۲۲ درصدی اشتغال از آغاز دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان، فاضلی فرد در برنامه پرسمان صدا وسیمای خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۴ هزارتحقق ۱۲۲ درصدی اشتغال در شهرستان بیرجند و ۷۲۶ نفر تعهد اشتغالی که در سامانه رصد برای شهرستان بیرجند تعریف شده است، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای ۵ هزار و ۷۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده که تحقق ۱۲۲ درصدی را داشته ایم.

او افزود: در خصوص تسهیلات کرونا ۲ هزار و ۶۹۷ پرونده به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان تشکیل شده که موجب حفظ و پایداری اشتغال ۵۰ نفر شده است.

فاضلی فرد افزود: از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی نیز به هزار و ۴۰۹ طرح از مددجویان کمیته امداد مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او گفت: از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی ۱۲۴ طرح نیز از بهزیستی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده اند که تاکنون به ۱۲۰ طرح مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: برای مقابله با قاچاق آرد و جلوگیری از عرضه آرد خارج از شبکه، طرح نانی نو اجرایی شده که تاکنون ۳ مرحله از این طرح اجرا شده و تمام فعالیت نانوایی‌ها از طریق این طرح قابل رصد است.

فاضلی فرد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی، به پوشش ۱۰۰ درصدی تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برای تمام روستا‌ها برسیم.

او افزود: در حوزه تأمین برق روستا‌ها از آغاز دولت سیزدهم به پوشش ۹۷.۶ درصد رسیده ایم.


فرماندار بیرجند گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه صنعت ۶ طرح صنعتی راکد در شهرک صنعتی فعال شده و به بهره برداری رسیده و اشتغال ۲ هزار و ۷۷۵ نفر را در واحد‌های صنعتی به همراه داشته است.


فاضلی فرد افزود: عمده واحد‌های استان به دلیل تورم، مشکل سرمایه در گردش دارند که تأمین این سرمایه در گردش نیز مستلزم تزریق منابع بانکی است.

نظر شما