شناسهٔ خبر: 60788715 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جزییات حمله به تکنسین‌های اورژانس خرم آباد

میزان

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: شب پنجشنبه هفته گذشته در خرم آباد به ماموران اورژانس که برای کمک به یک مصدوم تصادف رانندگی اعزام شده بودند حمله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس گفت: شب پنجشنبه هفته گذشته همکاران ما برای تصادف یک دستگاه موتور سیکلت در شهر خرم‌آباد به محل حادثه اعزام می‌شوند و در حین انجام اقدامات سرپایی برای فرد آسیب دیده ۴ نفر از یک اتومبیل پیاده شده و به ماموران اورژانس حاضر در صحنه حمله می‌کنند و با سلاح سرد به آن‌ها آسیب می‌رسانند.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از آن‌ها آمبولانس ما را سرقت می‌کند، گفت: خوشبختانه یکی از مأموران پلیس در صحنه حضور داشته و آن‌ها را با کمک همکارانش تعقیب می‌کند و متاسفانه سارق آمبولانس را به جدول می‌زند و به آن آسیب می‌رساند، البته هر دو نفر دستگیر شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه طی چند وقت اخیر متاسفانه با آسیب ضرب و شتم و و تعرض به همکارانمان مواجه بودیم، ادامه داد: مکاتبه‌ای را با دادستان کل کشور داشتیم و در خواست کردیم با این افراد به شدت برخورد شود و برای آن‌ها محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شود تا مانع خدمت رسانی نشوند و درس عبرتی برای سایر افراد شوند.

آینه‌وند، رئیس اورژانس لرستان نیز در گفت‌وگو با میزان درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: شب پنجشنبه ۲۵ خرداد حدود ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه واژگونی یک موتور سوار به سامانه ۱۱۵ اعلام می‌شود و هنگامی که نیروها سر صحنه حاضر شده و در حال بستن آتل به پای فرد مصدوم بودند، ۴ نفر از یک پژوپارس پیاده می‌شوند و یک نفر آمبولانس را به سرقت می‌برد و بقیه هم با سلاح سرد به نیروهای ما حمله می‌کنند، آمبولانس نیز چند متر جلو به یک دستگاه خودروی ساندرو و ۲۰۰ متر جلوتر به یک دستگاه خودروی کوئیک برخورد می‌کند.

وی افزود: گشت فرماندهی انتطامی در صحنه حضور داشته و با دیدن این اتافق مانع حرکت آمبولانس می‌شود و سارق آمبولانس هم کنترل آمبولانس را از دست می‌دهد و آمبولانس را به درخت می‌زند و متوقف می‌شود.

رئیس اورژانس لرستان با بیان اینکه فورا ۲ تن از این افراد دستگیر شدند عنوان کرد: خوشبختانه حال مأموران ما مساعد است و در حد خراش دچار آسیب دیدگی شدند.

محمدرضا مهدی‌زاده، سرپرست حقوقی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با میزان در رابطه با پیگیری قضایی متهمان این حادثه گفت: به نظر می‌رسد این حادثه با نقشه قبلی انجام شده باشد، خوشبختانه در این صحنه یک مأمور پلیس با لباس شخصی و به صورت اتفاقی در حضور داشته و همکاران خود را که از نیروهای گشتی بودند مطلع می‌کند و سارق آمبولانس در صحنه دستگیر می‌شود.

وی افزود: پرونده در حال حاضر در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

نظر شما