شناسهٔ خبر: 60783487 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضور ۷۳ هزار ایرانی در سرزمین وحی/ 4 زائر بستری هستند

بیش از ۸۳ درصد از زائران و عوامل کاروان‌های ایرانی در حال حاضر در سرزمین وحی حضور دارند که دو زائر در بیمارستان‌های عربستان و دو زائر در مرکز پزشکی ایران بستری است.

صاحب‌خبر -

حضور ۷۳ هزار ایرانی در سرزمین وحیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در شرایطی که به ایام تشریق و برگزاری اعمال و مناسک حج نزدیک می‌شویم، تعداد زائران ایرانی که از دو شهر مدینه و جده وارد عربستان شده‌اند از مرز ۷۳ هزار نفر عبورکرد.

براساس آمار ستاد عملیات حج تا پایان روز ۲۷ خرداد ۷۳ هزار و ۱۵۷ نفر با ۳۳۷ پرواز از طریق فرودگاه های مدینه و جده وارد سرزمین وحی شده‌اند.

از این تعداد ۴۴ هزار و ۸۲ نفر ابتدا به مدینه رفتند که ۳۵ هزار و ۶۳۴ از آنان پس از محرم شدن در میقات شجره وارد مکه شدند. ششهزار و ۴۵۴ زائر نیز در مدینه حضور دارند.

با ورود ۴۶۰ کاروان از دو شهر جده و مدینه به مکه ۶۲ هزار و ۶۷۷ زائر تا پایان روز ۲۷ خرداد وارد مکه شده‌اند تا خود را برای انجام اعمال حج تمتع امسال آماده کنند.

تعداد زائران ایرانی که امسال برای انجام حج تمتع در عربستان حضور خواهندداشت، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که تا پایان روز ۲۷ خرداد 83.6 درصد از این مجموع وارد سرزمین وحی شده‌اند.

همچنین ستاد مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت، اعلام کرد: این ستاد از شروع عملیات حج تا بامداد امروز، در مجموع بیش از 26 هزار و 621 خدمت پزشکی به زائران حرم پیامبر(ص) ارائه کرده است.

در مجموع خدمات پرستاری در زمینه‌های عمل جراحی، تزریقات، سرم‌تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به هفت هزار و 446 خدمت می‌رسد. دیروز نیز 469 خدمت پرستاری ارائه شده است که 193 مورد آن خدمت تزریقات است.

بستری بودن 2 بیمار ایرانی در بیمارستان‌های عربستان

بر اساس این اطلاعیه دو بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و دو بیمار هم در مرکز پزشکی در مدینه بستری هستند و تعداد ویزیت در مطب‌های مجموعه‌ها هشت هزار و 881 و ویزیت تخصصی هم هزار و 267 مورد در مدینه انجام شده‌است.

انتهای پیام

نظر شما