شناسهٔ خبر: 60783416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آصفری در گفتگو با دانشجو:

لایحه واردات خودروهای کارکرده بر قیمت خودروها تاثیر گذاشته/ خودروسازان مجبورند قیمت‌ها را کاهش دهند+فیلم

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: لایحه دولت برای واردات خودروهای کارکرده اگرچه دیرهنگام بود اما می‌تواند بر بازار خودرو تاثیر مثبت داشته باشد تا بازار انحصار خودرو شکسته شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده اظهارکرد: درحال حاضر شرایط عرضه و تولید در کشور، توانسته رضایتمندی مردم را درپی داشته باشد. به طوری که افزایش افسارگسیخته قیمت خودروها باعث گلایه‌مندی مردم شده است.

وی افزود: برای حل این مشکلات مجلس باید یک تصمیم جدی در این زمینه گرفته می‌شد تا انحصار عرضه در کشور شکسته شود. امروزه بسیاری از کشورهای دنیا برای تنظیم بازار و تامین نیاز داخلی، اقدام به واردات خودرو می‌کنند. البته مجلس قوانینی را برای اعطای خودرو به جانبازان و مادران دارای فرزند دوم تصویب کرده است اما در عرصه عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

آصفری ادامه داد: اینکه خودروساز بخواهد از ممنوعیت واردات خودرو سوء استفاده کند و خودروی خود را به موقع در اختیار مصرف کننده قرار ندهد، به هیچ وجه قابل قبول نیست. لایحه دولت برای واردات خودروهای کارکرده اگرچه دیرهنگام بود اما می‌تواند بر بازار خودرو تاثیر مثبت داشته باشد تا بازار انحصار خودرو شکسته شود. از 20 روز پیش که دولت این لایحه را ارائه کرده، تاثیرات خود را بر قیمت خودروها گذاشته است.

<div id="video-display-embed-code_1989408" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1081213/1989408?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما