شناسهٔ خبر: 6077524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز از چهارمین روز مذاکرات وین

پروپزالی برای تایید اوباما / منافقین در اردوگاه مخالفین توافق هسته ای / دیدار ظریف و آمانو تا دقایقی دیگر / تمدید مذاکرات تا 18 تیر / ورود لاوروف به محل مذاکرات / خستگی مفرط خبرنگاران داخلی و خارجی / احتمالات مذاکرات هسته ای و توافق 100 صفحه ای

امروز ساعت 3و 55 دقیقه صبح به وقت ایران ظریف به وین پرواز کرد و در این سفر فریدون و صالحی ظریف را همراهی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، امروز ساعت 3 و 55 دقیقه صبح به وقت ایران ظریف به وین پرواز کرد و در این سفر فریدون و صالحی ظریف را همراهی می کنند.

در بازگشت ظریف به هتل کوبورگ وین محل برگزاری مذاکرات هسته ای، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران همراهی می کنند.

حواشی شهر وین در نزدیکی محل مذاکرات


پروپوزالی برای تایید

پروپوزالی برای تایید
پروپوزالی برای تایید
پروپوزالی برای تایید
پروپوزالی برای تایید

پروپزالی برای تایید

براساس این گزارش مونیز و جان کری، پروپزالی جامع جهت تایید نهایی به اوباما داده اند. شنیده ها حاکی از آن است که آمانو نقش فعالی در میانجیگری و نزدیک کردن نظرات طرفین به یک توافق جامع دارد.

همچنین منابع خبری معتقدند درصورت تایید پروپزال تنظیمی توسط رییس جمهور امریکا و طرح در مذاکرات و پذیرش آن باید کنگره این کشور تصمیم به تقنین و صدور مجوز قانونی نماید.

منافقین در اردوگاه مخالفین توافق

 با نزدیکترشدن به زمان توافق نهائی مذاکرات هسته ای ایران با5+1جریانات مختلفی هم آوا با معاندین جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف درصددند تا جریان مذاکرات را به انحراف بکشند.

این گروه درچندروزگذشته با القا اطاله زمان مذاکرات به ماههای آینده وبی اثرشدن این خبر توسط اصحاب رسانه حالا برطبل مخالفت بیشتر می کوبند . خبرها خاکی است از این است که تالحظه ی تنظیم خبر تحرکات مخالفین توافق تاثیری برروند اجرائی مذاکرات نگذاشته است.

لازم بذکراست درروزهای گذشته تحصن وحضور خانواده ی برخی اززندانیان محکوم به جاسوسی و... ایرانی درجلوی هتل کوبورگ بااستقبال شبکه های خارجی معاند مواجه شد اما تا این لحظه بی اثرمانده است .


دیدار ظریف وآمانو

 به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز ظریف وزیر امور خارجه ایران و آمانو دبیر کل آژانس انرژی اتمی تادقایقی دیگردیدارخواهندداشت از سوی دیگر شنیده ها حکایت ازتمدید مذاکرات هسته ای  تا18تیر ماه دارد. 

پروپزالی برای تایید اوباما / منافقین در اردوگاه مخالفین توافق هسته ای

 ورود لاوروف به محل مذاکرات 

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز ، لاوروف همین الان بدون صحبت باخبرنگاران وارد هتل کوبورگ محل مذاکرات شد.


مذاکرات رسما تمدید شد


همانطور که قبلا احتمال داده شده بود مذاکرات رسما تا 18 تیر ماه تمدید شد و دراین میان حضور معاونین وکارشناسان مرتبط قطعی است اما به احتمال فراوان وزرای خارجه مجددا به کشورهای خود بازمی گردند .

به گفته ماری هارف، مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا، هدف از این توافق این بود که به مذاکرات هسته‌ای فرصت داشته باشد "به راه‌حلی درازمدت منتهی شود.”

اتحادیه اروپا هم تعلیق برخی از تحریم‌ها علیه ایران را که امروز منقضی می‌شد، یک هفته دیگر تمدید و دلیل آن را فراهم کردن امکان رسیدن به "راه حلی درازمدت” عنوان کرده است

شورای اروپا در بیانه‌ای اعلام کرد: این شورا تعلیق اقدامات تحریمی را تا هفتم ژوئیه (سه شنبه شانزده تیر) تمدید می‌کند برای اینکه مذاکرات جاری هسته‌ای زمان بیشتری داشته باشد تا به راه‌حلی درازمدت برای مسئله هسته‌ای ایران منتهی شود

این تمدید چند ساعت پیش از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام شده و سومین باری که اتحادیه اروپا تعلیق تحریم‌های خود را تمدید می‌کند.

در همین حال مذاکرات با حضور محمد جواد ظریف وزیر حارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا در وین در جریان است و فرانک والتر اشتاین‌مایر و سرگی لاوروف، وزرای امور خارجه آلمان و روسیه هم به آنها ملحق شده اند

در همین حال دیپلماتهای غربی می‌گویند که گزارش فردای آژانس بین الملل انرژی اتمی نشان خواهد داد که ایران به یکی از شرایط کلیدی توافق اولیه با گروه ۱+۵ عمل کرده است

احتمالات مذاکرات هسته ای و توافق 100 صفحه ای

در اینجا گفته می شود ممکن است آمانو وجان کری امشب باظریف مشترکا دیدارکنند. مداکرات خیلی حساسیت دارد و مویرگی پیش میرود
امیدوارم درطول هفته بعدکلیات توافق نامه که بالغ بر100صفحه است به امضابرسد


پروپزالی برای تایید اوباما / منافقین در اردوگاه مخالفین توافق هسته ای / دیدار ظریف و آمانو تا دقایقی دیگر / تمدید مذاکرات تا 18 تیر / ورود لاوروف به محل مذاکرات / خستگی مفرط خبرنگاران داخلی و خارجی



پروپزالی برای تایید اوباما / منافقین در اردوگاه مخالفین توافق هسته ای / دیدار ظریف و آمانو تا دقایقی دیگر / تمدید مذاکرات تا 18 تیر / ورود لاوروف به محل مذاکرات / خستگی مفرط خبرنگاران داخلی و خارجی

نظر شما