شناسهٔ خبر: 60763169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سند مأموریت‌گرایی واحدهای دانشگاه‌ آزاد تدوین می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در بحث آمایش سرزمینی موفق شده آمایش دقیق آموزش اقتصادی و اجتماعی کشور را مبتنی بر آخرین اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آماده کند به طوری که کشور را به ۸۰ ناحیه تقسیم کرده‌ایم و برای هر ناحیه در حال نوشتن سند مأموریت‌گرایی واحدها هستیم.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: آمایش سرزمین در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد برای پنج سال آینده ترسیم شده و اطلس سرزمینی و زیست بومی منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. چرخش تحول‌آفرین از ناکارآمدی فرهنگی به اجتماع فرهنگی ارزشمندار، درون زا، پویا، اثر بخش و امید آفرین با تکیه بر نقش افراد اثرگذار یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث آمایش سرزمینی موفق شده آمایش دقیق آموزش اقتصادی و اجتماعی کشور را مبتنی بر آخرین اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آماده کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: کشور را به ۸۰ ناحیه تقسیم کرده‌ایم و برای هر ناحیه در حال نوشتن سند مأموریت‌گرایی واحدها هستیم. در ۳ حیطه واحدهای علمی پژوهشی، علمی فناوری و علمی مهارتی دسته‌بندی‌هایی داریم و ان‌شاءالله دراین زمینه‌ها کارهایی انجام می‌دهیم. 

* دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شبکه حقیقی کشور است

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شبکه حقیقی کشور است، گفت: این دانشگاه در دوره‌ای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو داشت و اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو به صورت مستقیم با این دانشگاه ارتباط دارند. دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۵۴ هزار عضو هیأت علمی و مدرس در ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی و همچنین ۸۰۰ مدرسه و شعبات بین‌المللی است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: علاوه بر شبکه حقیقی، تصمیم گرفتیم در فضای مجازی نیز قوی باشیم و در زمینه داده‌های بزرگ، اطلاعات بزرگ، مراجعان و... کار کنیم، ارتقای دانش فنی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده و سامانه‌های متعددی نیز راه‌اندازی شده است.

پایان پیام/

نظر شما