شناسهٔ خبر: 60762400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوتین: اوکراین محکوم به شکست است

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جلسه عمومی مجمع بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ با تاکید بر اینکه کی‌یف مسکو را مجبور به استفاده از نیروهای مسلح کرد، گفت: اوکراین محکوم به شکست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، نیروهای اوکراینی در اوایل ماه جاری پس از دریافت تسلیحات ناتو از جمله تانک‌های سنگین لئوپارد و خودروهای جنگی برادلی ضدحمله مورد انتظار خود را آغاز کردند؛ حمله‌ای که پس از برخورد با خطوط دفاعی روسیه که به خوبی آماده شده بودند، متوقف شدند به‌طوریکه حتی حامیان غربی کی‌یف نیز نسبت به خسارات سنگین اوکراین ابراز نگرانی کردند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: اوکراین در جریان این ضدحمله تا به امروز با از دست دادن ۱۸۶ تانک و ۴۱۸ خودروی زرهی و تحمل تلفات سنگین، نتوانسته است به اهداف استراتژیک خود دست یابد.

پوتین افزود: واقعیت این است که نیروهای اوکراین در جریان ضدحمله خود به دنبال دستیابی به دو هدف هستند، ابتدا اینکه نیروهای روسیه را شکست دهند و دوم اینکه استحکامات دفاعی در سرزمین‌هایی که در این ضدحمله تصاحب می‌کنند، ایجاد کنند و با استفاده از ذخایر تسلیحاتی که ناتو برای آنها فراهم کرده است به دنبال رسیدن به این دو هدف هستند.

پوتین: اوکراین محکوم به شکست است

وی با تاکید بر اینکه روسیه تسلیحات نظامی مورد نیازش را خودش تولید می‌کند، یادآور شد: شرکت‌های دفاعی روسیه به‌طور شبانه روزی برای تامین تسلیحات ارتش ما در حال فعالیت هستند و در دو یا حتی سه شیفت کار می‌کنند و ما توانسته‌ایم تولیدات نظامی خود را به‌طور متوسط ۲.۷ برابر افزایش دهیم، این در حالی است که تولیدات نظامی ما در مورد تجهیزاتی که بیشتر از همه به آنها نیاز داریم تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

پوتین در ادامه با اشاره اینکه اوکراین وابسته تسلیحات نظامی اهدا شده از طرف کشورهای غربی است، پیش‌بینی کرد: به زودی ذخیره تسلیحاتی نیروهای اوکراینی به پایان خواهد رسید زیرا هر چیزی که آنها استفاده می‌کنند از خارج می‌آید و نمی‌توان برای مدت طولانی به این طریق جنگید و در این جنگ، کی‌یف محکوم به شکست است.

رئیس جمهور روسیه همچنین بار دیگر از این فرصت استفاده کرد و به ریشه‌های بحران کنونی پرداخت و گفت: این جنگ در اوکراین در حقیقت توسط رژیم کی‌یف و در جنوب شرقی این کشور با حمایت حامیان غربی‌اش در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و من باید به آنها یادآوری کنم که این کی‌یف بود که در آن زمان جنگی تمام عیار با استفاده از نیروی هوایی، تانک و توپخانه علیه دونباس به راه انداخت.

پوتین گفت: کی‌یف از پایان دادن به بحران دونباس با استفاده از ابزارهای صلح‌آمیز خودداری کرد و ما را مجبور کرد از نیروهای مسلح خود برای پایان دادن به این جنگ استفاده کنیم.

پوتین: اوکراین محکوم به شکست است

رئیس جمهور روسیه با اشاره به افشاگری‌هایی که به تازگی روی داد و پرده از هدف واقعی آلمان و فرانسه از امضای توافقنامه صلح مینسک مبنی بر خریدن زمان برای تسلیح اوکراین و آماده کردن این کشور برای جنگ با روسیه برداشت، افزود: بنابراین آنها آغازگر این جنگ بودند و این جنگ در حقیقت از همان زمانی آغاز شد که توافقنامه صلح مینسک برای دونباس را در حالی امضا کردند که هیچ قصد و برنامه‌ای برای اجرای آن نداشتند.

نظر شما