شناسهٔ خبر: 60755748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علی و زهرا کامل‌ترین الگو برای همه اعصار

امام جمعه موقت گرگان: حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در موضوع ازدواج، زندگی و منش، جامع‌ترین و کامل‌ترین الگوی بشریت برای همه زمان‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ خطیب نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به روز ازدواج و سال روز وصلت آسمانی امام علی و حضرت زهرا گفت: ثمره ازدواج این دو بزرگوار نسل بسیار گسترده‌ای است که در سراسر گیتی نشر پیدا کرده و در همه دنیا حضور دارند.علی و زهرا کامل‌ترین الگو برای همه اعصار

حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی افزود: نسل طعنه زنندگان به حضرت (ع) و حضرت فاطمه (س) ابتر مانده، ولی نسل خاندان اهل بیت (ع) و دوستداران آن‌ها سال به سال بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام نهم (ع) گفت: این امام همام مردم را به ساده زیستی و دین داری واقعی ترغیب و تشویق می‌نمودند و افراد را از ظاهرسازی، ریا و نقاق منع می‌فرمود.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران گفت: این مرد عارف و دلباخته امام و انقلاب اسلامی خدمات بسیاری قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای آموزش مبارزان در ایران و لبنان انجام داد که بسیار راه گشا و ثمر بخش بود.

حجت الاسلام لیوانی همچنین به سالروز وفات دکتر علی شریعتی اشاره کرد و افزود: شریعتی در بیداری جوانان نقش ویژه‌ای ایفا نمود و در این راه بسیار تلاش کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: نه تنها کشور ایران بلکه بسیاری از کشور‌ها سال به سال به سوی کم آبی می‌روند و تنها راه مقابله با آن صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف است.

نظر شما