شناسهٔ خبر: 60755168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح امنیت محله محور در بابلسر

بیش از ۳۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح ارتقای امنیت محله محور بابلسر کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۳ میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق در طرح ارتقای امنیت محله محور در شهرستان بابلسر خبر داد.

سردار "حسن مفخمی شهرستانی در بازدید ازاز نمایشگاه کشفیات طرح ارتقای امنیت محله محور  در بابلسر با قدردانی از تلاش و زحمات همه در اجرای طرح امنیت محله محور  گفت : با  بکارگیری ۹۰ گروه عملیاتی، در اجرای این طرح  ۲۶۰ متهم در حوزه‌های مختلف سرقت، قاچاق کالا، مواد مخدر و افرادی که دارای حکم قضایی جلب بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر، شش قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، توقیف ۲ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این طرح  افزود: ۳۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح امنیت محله محور طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان بابلسر  کشف شد که اغلب اموال مکشوفه قاچاق لوازم آرایشی، بهداشتی و لوازم صوتی و تصویری بوده است.

وی از اعمال قانون ۴۳۰۰ فقره وسیله نقلیه در حوزه‌های پلیس راه و راهور خبر داد و افزود؛ ۷۴۸ فقره از این اعمال قانون مربوط به خودرو‌های متخلف حادثه‌ساز بوده است که ۲۳ دستگاه خودرو و ۲دستگاه موتورسیکلت در این حوزه توقیف شده اند.

سردار مفخمی به بازدید ۱۱۵ واحد صنفی ، ۴۸ ساعت گذشته از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی اشاره و خاطرنشان کرد؛ به ۶۰ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات تذکر داده شد، ۴۲ مورد اخطار  مهر و موم ارائه شد و ۱۳ واحد صنفی متخلف نیز مهر و موم شدند.

وی همچنین از رصد ۱۵ صفحه مجازی فعال در شبکه‌های اجتماعی اقدامات هنجارشکنان داشته اند خبر داد و گفت؛ از این تعداد ۱۳ فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مفخمی با هشدار به هنجارشکنان و افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کنند، افزود؛ با همکاری مردم و ناظران در ۲ حوزه درون و برون سازمانی با این افراد قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از تذکر از طریق سامانه پیامکی به مالکان ۱۷۰ دستگاه خودرو طی این مدت خبر داد و عنوان داشت؛ در اولین مرحله تذکر از طریق سامانه پیامکی و در صورت تکرار توقیف به صورت سیستمی و برای بار سوم توقیف به صورت فیزیکی خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان به برخی از اقدامات و تجهیزات فنی در راستای نظارت و کنترل معابر عمومی به ویژه سواحل دریا در حوزه عفاف و حجاب  و  اقدامات ایجابی و فرهنگی در رزمایش طرح سالم سازی سواحل دریا با همکاری مجموعه سپاه کربلای استان و گروه‌های مردمی با پشتیبانی انتظامی اشاره کردو گفت: در اجرای این طرح با احراز هویت افراد، اولین پیامک تذکر به آن‌ها ابلاغ و در صورت تکرار پرونده قضایی تشکیل و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.


همچنین در پایان  اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور در بابلسر؛ رزمایش ایجابی _ فرهنگی طرح سالم سازی سواحل دریا با رمز یا زهرا در سواحل این شهرستان آغاز شد.

نظر شما