شناسهٔ خبر: 60748150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

تداوم اجرای احکام علی رغم صدور عفو؛ روح اله نخعی به زندان فراخوانده شد

روح اله نخعی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی برای اجرای حکم 2 سال حبس به اجرای احکام فرخوانده شده است. در احضاریه‌ای که روز 23 خرداد به دست آقای نخعی رسیده است، از او خواسته شده که ظرف مدت 5 روز از تاریخ 20 خرداد خود را برای اجرای حکم معرفی نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روح اله نخعی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی برای اجرای حکم 2 سال حبس به اجرای احکام فرخوانده شده است. در احضاریه‌ای که روز 23 خرداد به دست آقای نخعی رسیده است، از او خواسته شده که ظرف مدت 5 روز از تاریخ 20 خرداد خود را برای اجرای حکم معرفی نماید. 

روح اله نخعی در جریان اعتراضات بعد از درگذشت مرحوم مهسا امینی دستگیر و در شعبه 28 دادگاه انقلاب به 2 سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی و 7 ماه هفت حبس برای اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شد. این حکم در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر هم مورد تایید قرار گرفت. مدت 2 سال از این حکم اجرایی است.

حکم روح اله نخعی در حالی اجرا می‌شود که شرایط پرونده او با عفو صادر شده برای کلیه متهمان و محکومان تطابق دارد و روشن نیست که چرا این عفو در مورد پرونده او اعمال نشده است. 

آقای نخعی خبرنگار حوزه بین الملل بوده و سالها در رسانه‌های معتبر داخلی مانند روزنامه شرق و روزنامه هم‌میهن به فعالیت مطبوعاتی اشتغال داشته است.

منبع: امتداد

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما