شناسهٔ خبر: 60745856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دریافت کنندگان تسهیلات هزار و 37 میلیارد تومان به بانک های خراسان جنوبی بدهکارند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی گفت: شبکه بانکی استان هزار و ۳۷ میلیارد تومان از دریافت کنندگان تسهیلات، مطالبات معوق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا زرنگ، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شبکه بانکی استان، هزار و ۳۷ میلیارد تومان از دریافت‌کنندگان تسهیلات، مطالبات معوق دارد.

وی گفت: در این بین به ترتیب بانک‌های کشاورزی، تجارت، صادرات و سپه با ۳۶۰، ۱۸۰، ۱۰۰ و ۸۵ میلیارد تومان بیشترین مطالبات را از دریافت‌کنندگان تسهیلات دارند.

وی افزود: این موضوع سبب شده این بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جدید با مشکل مواجه باشند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۳ واحد بانکی و موسسه مالی فعال در خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۸ درصد تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بخش کشاورزی، ۲۲ درصد مسکن و ساختمان، ۲۰ درصد صنعت و معدن، ۶ درصد، بازرگانی و صادرات و ۲۴ درصد سایر خدمات (شامل تسهیلات فرزند آوری، ازدواج و غیره) است.

زرنگ با بیان این که ۹ بانک برای پرداخت وام فرزندآوری و ۱۴ بانک برای پرداخت وام ازدواج آمار عملکردی از خود به این کمیسیون ارائه نداده‌اند افزود : ۹ هزار و ۱۵۰ نفر در صف انتظار گرفتن وام فرزندآوری هستند و ۵۸ دهم درصد هم وام‌شان را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی ۴ هزار و ۴۹۰ نفردر خراسان جنوبی در صف دریافت وام ازدواج هستند و ۷۳ درصد نیز وام شان پرداخت شده است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

نظر شما