شناسهٔ خبر: 60743153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی رتبه سوم کاهش مصرف برق در حوزه ادارات کشور

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: خراسان جنوبی رتبه سوم کاهش مصرف برق در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی را در کشور از آن خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دادگر افزود: در طرح تغییر ساعت کاری ادارات دولتی، هدف گذاری استانخراسان جنوبی رتبه سوم کاهش مصرف برق در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی در کشور ما کاهش ۸ مگاواتی بار روزانه در ساعات اوج در ظهر بود که تا این لحظه به طور متوسط نزدیک به ۹۰ درصد از این هدف محقق شده است.


وی گفت: ۸۸ درصد از این هدف در اغلب روز‌ها محقق شده و به نسبت سایر شرکت‌های توزیع برق استانها، وضعیت عملکرد اداری استان ما مناسب است، اما در عین حال، از تمامی دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم که در روز‌های پیش رو مدیریت مصرف برق را در برنامه داشته باشند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: استفاده از روشنایی روز، کنترل دمای سیستم‌های سرمایشی بویژه در ساعات ظهر، قطع سیستم‌های سرمایشی ادارات در ساعت ۱۲ از جمله اقداماتی است که به مصرف بهینه برق در ساعات اوج مصرف کمک می‌کند.


دادگر با بیان اینکه عملکرد مصرف برق روزانه در مرکز پایش شرکت توانیر در کشور گزارشگیری و ثبت می‌شود گفت: تیم‌های پایش مصرف برق ادارات با همکاری استانداری و صدا و سیما از هفته آینده برای رصد حضوری ادارات اقدام می‌کنند.


وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ادارات دولتی افزود: با رعایت و صرفه جویی انتظار می‌رود ۳۰ درصد در زمان کاری ادارات و ۶۰ درصد با پایان ساعت کاری ادارات، کاهش مصرف برق داشته باشیم.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از تمام مشترکان بخش کشاورزی، صنعت، تجاری و خانگی خواست با مصرف بهینه و صرفه جویی، از قطع برق بخش‌های مختلف جلوگیری کنند.

نظر شما