شناسهٔ خبر: 60735134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان: شهدا بخش مهمی از تاریخ کشور هستند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: شهدا بخش مهمی از تاریخ کشور هستند که یاد آنها باید به بهترین نحو گرامی داشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در جلسه کنگره ملی شهدای لرستان، برگزاری این کنگره را یک مناسبت تاریخی عنوان کرد و افزود: این کنگره باید در تاریخ لرستان به معنای شایسته و مناسب جلوه پیدا یابد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برگزاری این مناسبت باید به معنای واقعی در استان نمود داشته باشد عنوان کرد: هر روز که به برگزاری اجلاسیه نهایی و قبل از آن توفیق دیدار با مقام معظم رهبری نزدیک می‌شویم این رویداد مهم و بزرگ باید بیشتر پدیدار شود.

زیویار با بیان اینکه شهدا به تعبیر اهل نظر، بخشی از تاریخ کشور به حساب می‌آیند، تصریح کرد: شهدا جایگزینی ندارند و مدیون آنان هستیم چراکه اگر نبودند چیزی باقی نمی‌ماند.

استاندار لرستان با اشاره به برخی فعالیت‌های هنری در دوران دفاع مقدس گفت: موسیقی‌های آن دوران همچون «دایه دایه» محمد میرزاوندی و یا «نوای کاروان» صادق آهنگران، بدون صرف بودجه‌های آن‌چنانی ساخته شد.

زیویار ادامه داد: پس از سالیان طولانی، عشق و همت فراوان باعث ماندگاری این کارها شده است و اکنون نیز در فعالیت‌های کمیته‌های کنگره، همت و عشق باعث خواهد شد کارهای ماندگاری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر کنگره با همراهی و همدلی همه اعضا در نظر گرفته شود افزود: شهدا گردن همه استان و کشور حق دارند و در این راه هر کمک و پیگیری لازم باشد صورت خواهد گرفت.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای لرستان با عنوان «شهیدان افلاکی» ۱۳ مهرماه امسال برگزار خواهد شد و پیش از آن، پنج اجلاسیه شهدای روحانی، عشایر، جاوید الاثر، دانش‌آموزی و دانشجویی و شهدای زن در استان برگزار می‌شود.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۵۴۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما