شناسهٔ خبر: 60726560 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تجربه سفر به لاهیجان و دیدنی های آن

شهر سرسبز لاهیجان نزدیک ساحل دریای خزر بوده و بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات است؛ از این رو همراه ما باشید تا جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری لاهیجان را برای شما معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

یکی از مقاصد برتر گردشگری ایران که به عروس گیلان نیز معروف شده، لاهیجان است. این سرزمین جلگه ای در جنوب دریای خزر و در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد؛ از طرفی علاوه بر طبیعت سرسبز و آب و هوای مطلوبش، به شهر چای و ابریشم نیز معروف است. لاهیجان به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین شهرهای گیلان، هر ساله از گردشگران داخلی و خارجی بسیاری میزبانی می کند.

این شهر سرسبز نزدیک ساحل دریای خزر بوده و بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات است؛ از این رو همراه ما باشید تا جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری لاهیجان را برای شما معرفی کنیم.

 

شیطان کوه لاهیجان

در شرق شهرستان لاهیجان یکی از زیباترین کوه های شمال کشور به نام شیطان کوه قرار دارد؛ البته در گذشته از این کوه با نام شاه نشین نیز یاد می کردند. در مقابل آن یک دریاچه مصنوعی وجود داشته که در میان آن جزیره ای کوچک وجود دارد. برای رسیدن به این جاذبه بی نظیر، باید از خیابان های هاشمی نژاد، سعدی یا بلوار شهید رجایی استفاده کنید.

از طرفی روی کوه یک آبشار مصنوعی ساخته شده که آب آن از همین دریاچه تامین می شود. یک پلکان نیز با 70 پله از کنار آبشار تا بالای کوه عبور کرده که بالا رفتن از آن بسیار لذت بخش است. در امتداد همین مسیر به بام سبز لاهیجان خواهید رسید که می توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر را مشاهده کنید. این کوه یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که در سفر خود به این شهر، حتما سری به آن بزنید.

دریاچه مصنوعی لاهیجان

همانطور که به آن اشاره شد؛ در پایین دامنه شیطان کوه، یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان یعنی دریاچه مصنوعی قرار دارد. وسعت این دریاچه در حدود 17 هکتار و عمق آن نزدیک به 4 متر است. قدمت این منطقه توریستی به دوره شاه عباس صفوی می رسد.

در زمان های قدیم نیز به عنوان مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج به کار می رفته است. جزیره کوچکی در وسط دریاچه قرار داشته که به «میان پشته» نیز شهرت دارد. این جزیره توسط یک پل بتنی نسبتا طولانی به قسمت جنوبی دریاچه مصنوعی متصل می شود.

تله کابین احرار لاهیجان

این تله کابین بخشی از یک شهربازی در بالای شیطان کوه و بام سبز است که از نقاط گردشگری و اماکن دیدنی لاهیجان به شمار می رود. تله کابین در سال 2004 با 2 ایستگاه، 5 دکل و 33 کابین تاسیس شد. برای سوارشدن باید به ایستگاه اول در شهربازی بروید و در ایستگاه دوم یعنی تاج خروس پیاده شوید. در مسیر ۱۵۰۰ متری آن می توانید از مناظر زیبای ارتفاعات سرسبز و چشم انداز شهر لذت ببرید.

بازار سنتی لاهیجان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان، بازار سنتی شهر بوده که در میدان چهارپادشاهان، خیابان کاشف غربی واقع شده است. قدم زدن در این بازار پر از رنگ، بو و طعم، بسیار لذت بخش خواهد بود. به گفته گردشگران، اینجا بهترین مکان برای تماشای فرهنگ، سنت و زندگی بدون زرق و برق مردم شهر است. در سفر به لاهیجان می توانید از انواع غذاهای رنگارنگ و سبزیجات معطر محلی گرفته تا تخم مرغ محلی، ماهی و زیتون را از بازار بخرید.

 

 

images_1686721606_64895446cd6d7

 

مسجد اکبریه لاهیجان

مسجد اکبریه، در جنوب غربی شهر لاهیجان واقع شده و یکی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. این بنا یکی از میراث ارزشمند و قدیمی کشور بوده که سبک معماری آن شباهت زیادی به مسجد ایاصوفیه ترکیه دارد. مسجد به همت حاج علی اکبر لاهیجانی و در زمان حکومت فتحعلی شاه بنا شده است.

ساخت این بنای تاریخی به دلایلی نیمه تمام باقی ماند؛ از این رو به دو قسمت مسجد نو با حدود نزدیک به یک قرن و مسجد کهنه تقسیم بندی می شود؛ البته در طول دوره های مختلف تاریخی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

تالاب سوستان لاهیجان

محال است به شمال سفر کنید و به تالاب های بی نظیر این خطه سرسبز سری نزنید. یکی از معروف ترین تالاب های شمال کشور و از جاهای گردشگری شهرستان لاهیجان، می توان به تالاب سوستان اشاره کرد. این جاذبه طبیعی به مانند تکه ای از بهشت، توسط درختان باشکوه احاطه شده است. این تالاب در حاشیه روستای سوستان از دهستان نیل و در ۵ کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان قرار گرفته است. در داخل و خارج دریاچه، گیاهان باتلاقی و نیزارهای زیادی وجود داشته و در فصل های پاییز و زمستان پر آب خواهد بود.

همچنین به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، بهترین زیستگاه برای گونه های مختلف پرندگان و آبزیان این منطقه به شمار می رود. تالاب سوستان مسیر دسترسی بسیار همواری داشته و با عبور از جاده آن، چشم اندازهای فوق العاده ای در مقابل شما خواهد بود. شما می توانید از مسیرهای میدان دانشگاه آزاد و میدان تربیت به سمت روستای سوستان استفاده کنید. در سفر خود به شهر زیبای لاهیجان، حتما بازدید از تالاب را در برنامه خود قرار دهید.

 

 

images_1686721606_64895446df96c

 

سخن پایانی

شهر زیبا و دیدنی لاهیجان، با تاریخ کهن و مناظر طبیعی شگفت انگیزش یکی از زیباترین مناطق گردشگری شمال کشور به شمار می رود. لاهیجان به عروس گیلان، سرزمین چای معطر و شهر شکوفه های نارنج معروف است. این شهر در روزهای مختلف سال به ویژه عید نوروز و تابستان مسافران زیادی را به خود جذب می کند.

اگر شما هم با خواندن این متن مجذوب زیبایی های این منطقه شده اید؛ همین حالا بار سفر ببندید و به سایت فلای تودی مراجعه کرده و هتل های لاهیجان را با بهترین قیمت رزرو کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما