شناسهٔ خبر: 60724308 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدردانی از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورری استان: در تأمین کالای اساسی از جمله گندم خودکفا هستیم.

صاحب‌خبر -

تقدیر از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان جهاد کشاورری استان مرکزی در مراسم قدردانی از کشاورزان نمونه استان مرکزی گفت: در تأمین کالای اساسی از جمله گندم خودکفا هستیم به صورتی که حتی مازاد تولید نیز داریم.

صفری عنوان کرد: استان مرکزی همچنین در تولید شیر و گوشت قرمز و مرغ علاوه بر تامین نیاز استان، صادر کننده نیز هست.
او افزود: چالش عمده بخش کشاورزی بهره وری است و مأموریت ما تأمین امنیت غذایی با روش افزایش بهره وری است و ما در سال‌های اخیر در مسیر افزایش بهره‌وری قرار گرفته‌ایم، اما به علت محدودیت‌های موجود سرعت پایین است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورری استان مرکزی ادامه داد: امسال با اعتبارات نسبتا خوب امیدواریم بتوان در حوزه بهره وری فعالیت خوبی داشته باشیم.
صفری در خصوص سند دار کردن اراضی کشاورزی گفت: اقدامات خوبی در استان انجام شده و باید این مطلب به عنوان یک مطالبه جهت هویت دار شدن بخش کشاورزی از سوی کشاورزان دنبال شود. 
او با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی خسارت وارد شده است. 
استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: کشاورزی متولی متمرکز ندارد چراکه عمده منابع مورد نیاز مبتنی بر آب است و مسئولیت آب به لحاظ قانونی با وزارت نیرو است، اما به لحاظ حکمرانی حداقل سه دستگاه مهم اعم از وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت کشور از ناحیه شهرداری‌ها بر آب حکمرانی می‌کنند و این علت نابسامانی در حوزه آب است. 
مخلص‌الائمه افزود: سال‌ها مطالبه ما این بوده که باید وزارت آب و منابع طبیعی به عنوان متولی واحد و متمرکز برای آب تشکیل شود. 
او تصریح کرد: آب منبع ذی قیمتی است که به شدت با محدودیت مواجه می‌شود، ۲ شهرستان و بیش از ۱۵۶ روستا در استان مرکزی با تنش آب شرب مواجه هستند هرچند که مشکل آب شرب روستاهای استان مرکزی از طریق جهاد آب رسانی تا حد زیادی برطرف شده است. 
مخلص‌الائمه ادامه داد: اکنون بزرگترین طرح عمرانی استان انتقال آب از منطقه کوچری به ساوه است که در قدم اول هزار میلیارد تومان به این مهم تخصیص داده شده است.

<div id="video-display-embed-code_9765905"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3882286/9765905?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما