شناسهٔ خبر: 60722385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بوشهر برپا خواهد شد

استاندار بوشهر با تاکید بر بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی در استان، گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان برپا می‌شود

صاحب‌خبر -
نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بوشهر برپا خواهد شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با فعالان صنایع دستی استان بوشهر حمایت موثرتر از صنایع دستی را ضروری دانست و گفت: مشاغل خانگی و صنایع دستی با وجودی که نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارند، در ایجاد اشتغال پایدار بسیار موثر هستند.
 
استاندار بوشهر با بیان این‌که فرایند توسعه صنایع دستی تسریع می‌شود و مدیریت استان همه نوع حمایت را از تولیدکنندگان صنایع دستی انجام می‌دهد، افزود: برخی از فعالان و کارگاه‌های صنایع دستی حدود ۱۵۰ زن سرپرست خانوار را شاغل کرده‌اند که اهمیت این حوزه را می‌رساند.
 
محمدی زاده از انعقاد تفاهم‌نامه دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از صنایع دستی خبر داد و گفت: بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای و بیمه روستاییان و میراث فرهنگی و گردشگری استان تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که حمایت لازم را از صنعتگران در حوزه صنایع دستی با تمام ظرفیت انجام دهند.
 
استاندار بوشهر یادآور شد: سال گذشته نمایشگاه‌های صنایع دستی با حضور هنرمندان استان در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی برپا شد و نتایج ارزشمندی در بر داشت.
 
وی اضافه کرد: امسال نیز چندین نمایشگاه صنایع دستی در استان پیش‌بینی شده و از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم خرید‌های خود را از این نمایشگاه‌ها انجام دهند تا شاهد رشد و پیشرفت تولیدکنندگان و صنعتگران استان باشیم.
 
محمدی‌زاده از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان بوشهر خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط باید همکاری لازم را برای تسریع در برپایی و افزایش سطح کیفی این نمایشگاه انجام دهند.
 
وی بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی از تولید و بسته‌بندی تا بازاریابی و صادرات و ... جزء زنجیره ارزش صنایع دستی به شمار می‌رود و باید این مهم پیگیری و اجرایی شود.
 
استاندار بوشهر از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: با همکاری حوزه اقتصادی استانداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان، ساز و کار لازم برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به تولیدکنندگان و صنعتگران استان فراهم شده است.
 
در این نشست ۲۰ هنرمند صنایع دستی استان بوشهر که حائز رتبه‌های برتر کشوری و حتی بین‌المللی بودند تجلیل شدند.

نظر شما