شناسهٔ خبر: 60721953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک مقام امنیتی آمریکا:

هکر‌های چینی می‌توانند زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را مختل کنند

یک مقام ارشد امنیت سایبری آمریکا از توانایی هکر‌های چینی برای مختل کردن زیرساخت‌های حیاتی آمریکا مانند خطوط لوله و راه آهن ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

مقامات آمریکایی هشدار دادند که آمریکایی ها باید برای خرابکاری سایبری هکرهای چینی آماده شوندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، یک مقام ارشد امنیت سایبری آمریکا گفت که هکر‌های چینی مطمئنا زیرساخت‌های حیاتی آمریکا مانند خطوط لوله و راه آهن را در صورت درگیری با آمریکا مختل خواهند کرد.

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت گفت: پکن در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های عمده برای خرابکاری در زیرساخت‌های آمریکا است. به نظر من این تهدید واقعی است و آمریکا باید برای آن آماده باشد، روی آن تمرکز و در برابر آن مقاومت کند.

او هشدار داد که آمریکایی‌ها باید برای این احتمال که هکر‌های چینی به دنیای واقعی آسیب وارد کنند، آماده باشند. باتوجه به ماهیت وحشتناک تهدید بازیگران دولتی چینی، اندازه توانایی آن‌ها و منابع و تلاش زیادی که برای آن انجام می‌دهند، جلوگیری از ایجاد اختلال برای آمریکا بسیار بسیار دشوار خواهد بود.

سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواستی که به دنبال واکنش به این هشدار بود، پاسخ نداد.

اظهارات ایسترلی به دنبال سوالی درباره یک گروه هکری چینی موسوم به ولت تایپون (Volt Typhoon) بود که مقامات آمریکایی و شرکت‌های امنیت سایبری متهم شدند که در صورت بروز درگیری، خود را برای انجام حملات سایبری مخرب آماده می‌کنند.

اظهارات او در مورد هشداری که در اوایل سال جاری میلادی توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا منتشر شد، گسترش یافت. این نهاد در ارزیابی تهدید سالانه خود گفت که پکن مطمئنا انجام عملیات سایبری تهاجمی علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا و اهداف نظامی را در صورتی که تصمیم گیرندگان چینی معتقد به نبرد بزرگ با این کشور باشند، در نظر خواهد گرفت.

نظر شما