شناسهٔ خبر: 60710524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور وزیر کار در نشست کمیسیون اجتماعی به منظور پاسخگویی به سوال نمایندگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس حضور پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور پاسخگویی به سوالات محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه، محمود احمدی بیغش نماینده شازند و رجب رحمانی نماینده تاکستان برگزار شد.

در این نشست صباغیان بافقی ۶ سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد که در نهایت از پاسخ ۳ سوال قانع نشد و قلمرو این سوالات ملی شناخته و جهت بررسی به صحن علنی ارسال خواهد شد.

این نماینده در خصوص ۳ سوال دیگر خود مبنی بر اینکه چرا سازمان تامین اجتماعی در خصوص ایجاد زیرساخت مناسب جهت ارائه خدمات الکترونیکی اقدام موثر و اساسی ایجاد نمی‌کند؟ چرا به رغم اینکه قانون مشاغل سخت و زیان‌آور مشخص نبوده است که پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل برعهده واگذارنده کار یا همان کارفرمای اصلی می‌باشد و متاسفانه این موضوع به درستی اجرایی نمی‌گردد؟ و چرا صورت جلسه مورخ دی ماه ۱۴۰۰ پیرامون مطالبات مردم و خواسته‌های به حق کارگران شرکت سنگ آهن شهرستان بافق اقدامی صورت گرفته نمی‌گیرد؟، مهلت ۲ هفته‌ای تعیین کرد تا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جهت رسیدگی به این موضوعات سفری به استان یزد داشته باشد.

در ادامه محمود احمدی بیغش از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسید: معیار انتصاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چیست؟ و در نهایت قرار شد این سوال در نشستی بین وی و صولت مرتضوی مورد بررسی قرار گیرد.

رجب رحمانی نماینده تاکستان نیز به مکاتبه مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بهزیستی این استان و مشکلات ناشی از تغییرات مدیریتی اخیر در این سازمان اشاره کرد و خواستار ورود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع شد.

نظر شما