شناسهٔ خبر: 60700770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اولین دوره نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا آغاز شد

اولین دوره رویداد و نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا، «آبادیران»، از امروز در مصلای بزرگ امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۲۵ خرداد پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا با عنوان «آبادیران» با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، عوامل کمیته امداد خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

رویداد آبادیران با شعار «نوآوری برای آبادانی» و با هدف اتصال زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان ایران با چالش‌های مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته و کمک به توسعه این مناطق از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور از ۲۳ تا ۲۵ خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مردمی کردن اقتصاد ملی به کمک دانش‌بنیان‌ها

رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و رئیس نمایشگاه آبادیران، یا اشاره به شکل‌گیری زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور بیان کرد: رویداد آبادیران، یک کار جهادی در حوزه علم و فناوری است که قصد دارد به قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناوری که در ۱۰ سال گذشته شکل گرفته‌اند، کمک کند که در زمینه محرومیت‌زدایی نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: آبادیران به دنبال تحقق دو رسالت مهم مردمی‌کردن اقتصاد ملی و درگیرکردن حوزه‌های مختلف اقتصادی با دانش‌بنیان‌هاست و تلاش می‌کند همه توانمندی‌هایی که به حل مسائل مناطق محروم و ثروت‌آفرینی در این مناطق کمک می‌کند.

اسدی‌فرد تأکید کرد: برنامه ملی آبادیران با ایجاد هم‌دلی و هم‌افزایی بین نهادها و بخش‌های حاکمیتی، سکوها و پلتفرم‌هایی برای ارتباط این نهادها با دانش‌بنیان‌ها و نهادهای تأمین مالی ایجاد خواهد کرد.

به ایجاد اشتغال استاندارد و به‌صرفه در مناطق محروم

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برنامه آبادیران را زمینه‌ای برای هم‌راستایی و همراهی همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی دانست و اظهار کرد: آبادیران، یک برنامه همکاری مستمر است که آبادانی مناطق محروم را با جزء فناوری همراه کرده است. کنار هم قرارگرفتن این نهادها موجب هم‌افزایی، حفظ بسیاری از منابع و برکت فراوان خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: آبادیران به دنیال استانداردسازی و به‌صرفه‌سازی اشتغال و تولید در بنگاه‌های کوچک است و کمک می‌کند همه مردم نتیجه ۲۰ سال تأکید مقام معظم رهبری بر علم و فناوری را در زندگی و سفره خود ببینند.

دهقانی تأکید داشت: مناطق محروم، در ظرفیت‌های سرزمینی، محروم نیستند. این مناطق دارای فرصت‌های بکر و دست‌نخورده و ظرفیت‌های انسانی سرشار از استعدادهای جوان و پر انرژی هستند. محرومیت این مناطق از جنس محرومیت توجه است.

او در خصوص نمایشگاه آبادیران اشهار کرد: آبادیران به کمک نهادهای انقلابی، توجه شرکت‌های دانش‌بنیان را به فرصت‌های سرزمینی و انسانی جلب خواهد کرد و بازاری را برای دانش‌بنیان‌های محرومیت‌زدا ایجاد خواهد کرد.

رویداد آبادیران، با همکاری و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بنیاد مستضعان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر شما