شناسهٔ خبر: 60699397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل و بهره برداری از ۵ ایستگاه پمپاژ در سال گذشته در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: از ۱۹ ایستگاه پمپاژ استان در سال قبل، پنج ایستگاه تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ آذرنوش عموزاده با بیان اینکه ۲۵ پروژه‌ی نیمه تمام در بخش آب و خاک در حال انجام است، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از ۵ ایستگاه پمپاژ در سال گذشته در ایلاماز ۱۹ ایستگاه پمپاژ استان در سال قبل، پنج ایستگاه تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ مکان‌یابی اراضی مستعد برای توسعه‌ی گلخانه‌های سراسر استان انجام شد و در این خصوص ۳۵۰ هکتار در شهرستان‌های ایوان، ماژین، مهران، دهلران، ملکشاهی، دره‌شهر و آبدانان اجرا شد.

عموزاده با اشاره به پرداخت ۲۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان بخش کشاورزی استان گفت، تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ داجیوند کهره در هلیلان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که ۳۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را به آبی تبدیل خواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از مهمترین اقداماتی است که در حوزه کشاورزی انجام شده، تصریح کرد: در این راستا ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به طرح جهش دیمزار‌ها اختصاص یافت که این میزان بیشتر از تعهد و سهم استان بوده که در مقوله کشت قراردادی ۵۴ هزار هکتار کشت با ۱۰۰درصد تعهد در استان انجام شده است.

وی گفت: این سازمان در سال گذشته در حوزه‌ی بیمه طرح جهش دیمزار‌ها رتبه اول، در کشاورزی قراردادی رتبه ششم و جذب تسهیلات با مبلغ ۶۳ میلیارد تومان رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

عموزاده با اعلام نظارت بر فعالیت‌های نانوایی‌ها اضافه کرد: یکی از اقدامات شاخص فعال بودن اکیپ بازرسی قرارگاه امنیت غذایی جهادکشاورزی در سطح استان است. با توجه به اینکه عرضه نان در نانوایی‌ها صرفا از طریق دستگاه کارت‌خوان انجام می‌گیرد، بنابراین در مرحله سوم اجرای طرح هوشمندسازی در واقع سهمیه آرد بر اساس عملکرد نانوایی‌ها به نانوایان اختصاص داده می‌شود.

 

 

نظر شما