شناسهٔ خبر: 60694797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با همراهی معاون وزیر میراث انجام شد؛

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا

مهدی حسین نژادی

رئیس شورای جهانی صنایع دستی به همراه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سفر به شهرستان آستارا از گلیم‌های بافته شده توسط هنرمندان روستای عنبران به عنوان روستای ملی گلیم بافی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

همزمان با پنجاه و نهمین سالروز تشکیل شورای جهانی صنایع دستی و همچنین هفته گرامیداشت صنایع دستی، سعد القدومی، رئیس شورای جهانی صنایع دستی و مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران عصر امروز با همراهی فرماندار آستارا و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از روستای ملی گلیم بافی عنبران آستارا و گلیم‌های بافته شده توسط بانوان هنرمند این روستا در قالب نمایشگاه بازدید کرده و همچنین با حضور در منازل هنرمندان گلیم باف از نزدیک شاهد فعالیت این هنرمندان شدند.

گلیم عنبران؛ نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی - اسلامی

مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از روستای ملی گلیم بافی عنبران شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گلیم عنبران نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی و اسلامی است، اظهار کرد: خانه‌های روستایی استان گیلان هر کدام نقش یک کارگاه صنایع دستی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره بر اینکه هر خانه ایرانی می‌تواند یک کارگاه صنایع دستی باشد، افزود: نگاه خانه و خانواده محور برای ترویج صنایع دستی مورد تاکید است.

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا + تصاویرجلالی دهکردی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های صنایع دستی ایران و استان گیلان باید به گفتمان و جریان سازی تبدیل شود، افزود: ظرفیت‌های توسعه مندی استان گیلان در بخش صنایع دستی بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: دولت در راستای ایجاد مشوق‌های صادراتی در حوزه صنایع دستی گام برداشته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه جهان طالب هنر ایرانی است، گفت: صنایع دستی ایران بازار عظیم و پربازده در بازار جهانی دارد که باید به فعلیت برسد.

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا + تصاویر

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا + تصاویر

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا + تصاویر

بازدید رئیس شورای جهانی صنایع دستی از روستای ملی گلیم بافی در آستارا + تصاویر

انتهای پیام

نظر شما