شناسهٔ خبر: 60689131 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع حدود ۱۸ هزار سمعک در سال گذشته

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک در بین متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیاز‌های افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک با پیگیری سازمان بهزیستی و همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در بین متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیاز‌های افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.
خانم فاطمه عباسی گفت: به دلایلی از جمله نبودن تولید داخل و وابسته بودن به ارز ترجیحی، سازمان بهزیستی با چالش‌هایی درخصوص تأمین به موقع سمعک برای توانخواهان گروه هدف و کمبود شدید در بازار مواجه شده بود.
وی با اشاره به اینکه سمعک یک وسیله کمکی ضروری برای افراد با اختلال شنوایی است، افزود: عدم وجود چنین وسیله‌ای می‌تواند بـرای ایـن افـراد مشکلاتی مانند عـدم ارتباط و مشارکت اجتماعی، افـت تحصیلی افراد ناشنوا و کم شنوا به ویژه دانش آموزان ایجاد کند.
خانم عباسی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های مکرر از نهاد‌های مرتبط و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در جهت تولید داخلی این وسیله ضروری و حساس، مکاتبات لازم با اداره کل تجهیزات پزشکی صورت گرفت که منجر به اقداماتی از قبیل اختصاص یافتن بخش عمده‌ای از سمعک‌های موجود و صدور حواله برای استان‌های سراسر کشور شد.
وی افزود: این اقدام اثر بخش منجر به تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک شده است که بخش قابل توجهی از نیاز‌های اساسی این افراد را تأمین کرده است.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد: با شناخت اهمیت موضوع از سوی نهاد‌های اثرگذار حوزه سلامت، نیاز افراد ناشنوا و کم شنوا در مسیر تلفیق اجتماعی و توانمندسازی این افراد و مطالبات به حق مددجویان تأمین شود.

نظر شما