شناسهٔ خبر: 60686049 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاهش ۶۲ واحدی شاخص کل بورس

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۶۲ هزار و ۸۰۶ واحدی روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  فارس، بعد از تعادل بورس در روز گذشته، شاخص کل امروز نیز با ریزش همراه شد و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه بازگشایی نماد خودرو را دلیل این موضوع می‌دانند. افشای زیان ۲۱ هزار میلیاردی شرکت ایران خودرو طی روز‌های گذشته تاثیر منفی بر بازار سهام داشته است.

شاخص کل بورس امروز ۶۲ هزار و ۸۰۶ واحد کاهش یافت و به سطح ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۰۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱۸۸۸۹ واحدی به رقم ۷۲۹ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۸۹۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۹۰ هزار معامله و به ارزش ۸۲۰۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۸۴ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۵۲ درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۲.۷۱ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۳.۳۸ درصد افت کرد، اما شاخص بازار دوم بورس ۲.۲۲ درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص بورس داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۵۱۲ واحد کاهش، به رقم ۲۷ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۲۶ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۸۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۵ هزار معامله و به ارزش ۲۹۸ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نماد‌های آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، مجتمع جهان فولاد سیرجان، صبا تامین و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

به گزارش فارس، بورس به دلیل نوسانات فراوانی که دارد این روز‌ها با خروج پول حقیقی روبرو شده است که کارشناسان بازار سرمایه احتمال ورود رکود به بورس را جدی می‌دانند.


برچسب‌ها:

نظر شما