شناسهٔ خبر: 60684562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ برنامه ایام الله دهه امامت و ولایت در آذربایجان شرقی اعلام شد

تبریز - ایرنا - دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه امامت و ولایت در این استان را اعلام کرد و گفت: در این ایام بیش از ۳۰ عنوان برنامه اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن کاملی فر روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و شهدای گرانقدر هفتم تیر، اظهار کرد: موضوع غدیر به قدری مهم است که در قرآن نیز به آن تاکید و توصیه شده و ۳۳۰ آیه قرآن در ارتباط با علی ابن ابیطالب است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز در خطبه غدیر یکصد آیه را تفسیر می کنند که شان نزول آنها در مورد حضرت علی (ع) است.

وی با بیان اینکه ریالی اعتبار و نیروی موظف دولتی در بنیاد وجود ندارد و همه به صورت قربت الی الله در این بنیاد کار می کنند، ادامه داد: برنامه های این بنیاد برای گرامیداشت دهه امامت، در سه عنوان سیاست های کلی، محتوایی و برنامه های اجرایی برگزار می شود که در مقوله سیاست های کلی، هدایت محتوایی، ایجاد انگیزه در بین مردم، شکوفاسازی استعدادهای غدیری، فرهنگ سازی و اقدامات زیربنایی و حضور فعال در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام کاملی فر ادامه داد: در مقوله سیاست های محتوایی نیز توجه به گام دوم انقلاب، تبیین غدیر، توجه به بعد حکومتی غدیر؛ تقویت نهضت نرم افزاری، مقابله با تهاجم فرهنگی علیه غدیر، ترویج نهج البلاغه و برگزاری همایش های مختلف مد نظر این بنیاد است.

وی بیان کرد: جریان سازی تبلیغی و گسترش فرهنگ غدیر، ارتقا سطح معرفتی جامعه، تولید ادبیات علمی مرتبط با غدیر، ترویج آداب غدیر و ایجاد شور غدیری و استفاده از ظرفیت هنر برای تحقق هدف یاد شده از برنامه هایی است که برای دستیابی به اهدافد ترسیمی در استان اجرا می شود.

وی با اشاره مجدد به برنامه های اجرایی این بنیاد در طول دهه امامت و ولایت این برنامه ها را بیش از ۳۰ عنوان اعلام و اضافه کرد: راه اندازی پویش مردمی در فضای مجازی، مسابقه کتابخوانی و خطبه غدیر، اطعام غدیر، برگزاری جشن در مساجد و حسینیه ها، توزیع نان رایگان و تجمع و پیاده روی غدیریون در این دهه از جمله برنامه هایی است که از سوی این بنیاد برگزار می شود.

جشن های عیدغدیر باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این شورا نقش هماهنگ کننده در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را دارد، گفت: جشن های عید غدیر باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، یکی از مهمترین برنامه های ویژه گرامیداشت عید غدیر، دیدار جامعه سادات آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان است.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری افزود: خواندن عقد اخوت، عیادت از بیماران، دیدار با سادات، نورافشانی، پخش گوشت نذری، اقدام به آزادی زندانیان، شادی و ایجاد ایستگاه های صلواتی در این ایام پیشنهاد شده است.

وی به برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضاییه و افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: غبار روبی مزار شهدا در هفتم تیر و برپایی مجلس یادبود در گلزار شهدای وادی رحمت از مهم ترین برنامه های این هفته است.

وی همچنین خواستار پرداخت ویژه ائمه جمعه به موضوع حقوق بشر آمریکایی در خطبه های نماز جمعه، فضا سازی محیطی از سوی شهرداری تبریز و همکاری با رابطین شورای هماهنگی برای اجرای شایسته برنامه ها از سوی فرمانداری ها و برگزاری مسابقه در این روز شد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه بهتر مناسبت های یاد شده پرداختند.

به گزارش ایرنا، هشتم تیر ماه سالجاری مصادف به عید سعید قربان آغاز دهه امامت و ولایت است و هجدهم همین ماه مصادف با ولادت امام موسی کاظم ع این دهه به پایان می رسد.

"توحید، بندگی و اطلاعت"، "ولایت، عدالت و انتظار"، "ولایت، ضامن گام دوم انقلاب"، "ولایت و مردمسالاری دینی"، "ولایت، بصیرت و استکبارستیزی"، "ولایت، هدایت و عزت اسلامی"، "ولایت محور وحدت امت اسلامی"، "ایثار و دفاع از حریم ولایت"، "غدیر، امامت و ولایت" و "قرآن و عترت" عناوین روزهای دهه امامت در سالجاری نامگذاری شده است.

نظر شما