شناسهٔ خبر: 6068400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

در غیبت آیت‌الله هاشمی، ناطق و روحانی صورت می‌گیرد

تلاش برای رویش مجدد جامعه روحانیت

صاحب‌خبر -

جامعه روحانیت مبارز در کنار تشکل‌های همسوی خود نقش مهمی در تحولات سیاسی تا به امروز داشته است. تا سال 1393،  آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود اما با درگذشت وی گزینه‌هایی همچون محمدعلی موحدی‌کرمانی، آیت‌ا لله  اکبر هاشمی‌رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و حسن روحانی برای دبیرکلی این نهاد مطرح بودند. در نهایت در جلسه‌ای که در ١١ آذر ١٣٩٣ با حضور اعضای جامعه برگزار شد، محمدعلی موحدی‌کرمانی به اتفاق آرا دبیرکل جامعه روحانیت مبارز شد تا این تشکل سیاسی به حیات خود ادامه دهد. غلامرضا مصباحی‌مقدم که سمت سخنگوی جامعه روحانیت را دارد، در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: «تلاش‌مان را کرده‌ایم که بتوانیم مجددا اجتماع گذشته را شاهد باشیم.» اما وی در گفت‌وگویش با ایلنا اعتراف می‌کند که نبود هاشمی، روحانی و ناطق نقص و کاستی برای جامعه روحانیت است. او در همین باره می‌گوید: «بعد از درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی
یک بار که جلسه جامعه روحانیت در دفتر آیت‌الله یزدی تشکیل شد، این مساله رخ داد و به استثنای سه چهار نفر همه در آن جلسه شرکت کرده بودند. این اتفاق، نشان امیدی بود که می‌توان مجددا شاهد وجود این مجموعه افراد در جامعه بود.»
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید چند بار تلاش شده تا این بزرگواران مجددا در جلسات حضور یابند و ما شاهد حضور همه در این جلسات باشیم. اما مصباحی‌مقدم با صراحت بیان می‌کند که تاکنون خیلی نتوانستیم به نتیجه برسیم ولی ناامید هم نیستیم. وی همچنین خبر می‌دهد که در تلاش هستند جامعه را با چهره‌های جدید ترمیم کنند. مصباحی‌مقدم علت این کار را هم درگذشت افراد شاخص جامعه روحانیت اعلام می‌کند و مدعی می‌شود که با این کار در تلاش هستند تا رویشی مجدد در «جامعه» ایجاد کنند. باید منتظر ماند و دید که آیا رویش مجدد جامعه روحانیت به مذاق فعالان سیاسی که در لباس روحانیت هستند خوش می‌آید یا خیر.

نظر شما