شناسهٔ خبر: 60677565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به‌مناسبت "روز روسیه"

کیم جونگ اون برای پوتین آرزوی «پیروزی و موفقیت» کرد

امیرمحمد سهرابی

رهبر کره شمالی در پیامی به رئیس‌جمهوری روسیه ضمن ابراز حمایت و همبستگی خود با مردم این کشور، برای حاکمیت روسیه و آینده آن آرزوی شکوفایی و پیروزی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مناسبت "روز روسیه" در پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور نوشت: امروز تلاش‌های مردم روسیه در برابر تهدیدات فزاینده و چالش‌هایی که توسط نیروهای متخاصمی که در تلاش برای تضعیف حاکمیت این کشور هستند، وارد فاز جدید و مهمی می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA، کیم جونگ اون افزود: مردم کره شمالی در محافظت از حاکمیت و منافع ملی روسیه، کاملا حامی و متحد هستند.

وی تاکید کرد: عدالت همیشه پیروز خواهد شد و مردم روسیه به ستایش تاریخ پیروزی ادامه خواهند داد.

رهبر کره شمالی دوستی این دو کشور (کره شمالی-روسیه) را "دارایی استراتژیک باارزشی" خواند و گفت: آماده‌ایم تا به تقویت روابط خوب خود و همکاری استراتژیک میان پیونگ‌یانگ و مسکو ادامه دهیم.

کیم جونگ اون در پایان برای پوتین آرزوی سلامتی، موفقیت در کارهایش و همچنین شکوفایی ابدی، توسعه و پیروزی برای مردم روسیه کرد.

"روز روسیه" (Russia Day) در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) یکی از اصلی‌ترین تعطیلات این کشور به شمار می‌رود. این روز که هر ساله از ۱۲ ژوئن ۱۹۹۲ جشن گرفته می‌شود، به "اعلامیه حاکمیت دولت فدراسیون روسیه" در سال ۱۹۹۰ مربوط است.

انتهای پیام

نظر شما