شناسهٔ خبر: 60668392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بروجرد مطرح کرد؛

راه اندازی بخش های جانبی کتابخانه های عمومی حرکت در مسیر توسعه کسب و کارهای کوچک

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد در سال جاری به ریاست مسلم مرادی، فرماندار و با حضور سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ میثم گودرزی، رئیس شورای اسلامی شهرستان؛ فرشاد سیفی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی؛ حسین فلاح کردی، مسئول حراست کتابخانه های عمومی؛ حمید آقای، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ فرهاد سوداگر، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی بروجرد و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

راه اندازی بخش های جانبی کتابخانه های عمومی حرکت در مسیر توسعه کسب و کارهای کوچک

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در رونق اقتصادی، گفت: در سال‌های گذشته کتابخانه‌های عمومی بیشتر به خدمات امانت کتاب و سالن‌های مطالعه پرداختند. در حال حاضر رویکرد کتابخانه‌های عمومی تغییر کرده و به پایگاه های اجتماعی تبدیل شده‌اند. در همین راستا بخشی از این عملکرد، ایجاد فضای رونق بخشی به کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان است.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک همواره با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه هستند و برای رشد و شکوفایی به حمایت همه جانبه نهادها و سازمان‌های اجتماعی نیاز دارند، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی از جمله سازمان‌هایی هستند که به واسطه ارتباط مستقیم با جامعه، مسائل و چالش‌ها را رصد کرده و با توجه به فضاهای موجود در کتابخانه های عمومی لرستان و استفاده عموم از این مراکز، فرصتی مغتنم برای توسعه کسب و کارهای کوچک و اجتماع سازی ایده های کارآفرینان است.

وی با بیان اینکه راه اندازی بخش های جانبی کتابخانه های عمومی حرکت در مسیر توسعه کسب و کارهای کوچک است، افزود: در زیست بوم جدید کتابخانه ها خدمات جدیدی از جمله اتاق های وی آی پی ویژه پژوهشگران که از مطالبات مردمی است، در نظر گرفته شده و اولین اتاق ویژه پژوهشگران استان لرستان در کتابخانه استاد آیتی بروجرد افتتاح می شود.
راستخانه در پایان اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز برای اتاق پژوهشگران به زودی خریداری و در کتابخانه عمومی استاد آیتی بروجرد مستقرخواهد شد.

راه اندازی بخش های جانبی کتابخانه های عمومی حرکت در مسیر توسعه کسب و کارهای کوچک

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و کتاب باید کار جهادی و کارشناسی انجام شود، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در شهرستان تقویت شود، زیرا بهترین ابزار برای معرفی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به نسل جوان و نوجوان کتاب است. در فضای جنگ رسانه ای نیاز است تا نوجوانان و جوانان تربیت اسلامی را فرا بگیرند.

مسلم مرادی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه های شهرستان وجود دارد، افزود: باید کسانی را که در حوزه کتاب و کتابخوانی دغدغه دارند شناسایی کنیم و از نظرات آن ها در پیشبرد اهداف انجمن بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه می بایست کتاب های ارزشمند انقلاب را به مدیران و مسئولان شهرستان بروجرد معرفی کنیم، تصریح کرد: کتاب های مختلف در مورد مناسبت ها را تهیه و در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم نیز به راحتی کتاب در دسترس داشته باشند.

فرماندار بروجرد در پایان ضمن استقبال از راه اندازی بخش های وی آی پی در کتابخانه استاد آیتی، اظهار داشت: انتظار می رود در روند راه اندازی بخش های وی آی پی کتابخانه، یک اتاق برای پژوهش های قرآنی در نظر گرفته شود.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین پس از این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه شهید باهنر بازدید کرد و با کتابداران این کتابخانه به گفتگو پرداخت.

راه اندازی بخش های جانبی کتابخانه های عمومی حرکت در مسیر توسعه کسب و کارهای کوچک

نظر شما