شناسهٔ خبر: 60667741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمان و امید دو موتور پیشران جامعه

نماینده، ولی فقیه در مازندران: ایمان و امید دو موتور پیشران جامعه ، امروز به‌وسیله رسانه‌های اجانب در معرض تهدید جدی است،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  آیت الله محمدی لائینی در دیدار امروز اعضای هیئات اندیشه‌ورز بسیج رسانه مازندران افزود: پیگیری مطالبات مردم و انتقال سخنان مسئولان به جامعه از وظایف مهم رسانه است.

وی تصریح کرد: رسانه یک پیوست لازم برای همه اقدامات است، هر که از رسانه غافل است بلوغ مدیریتی لازم را ندارد، دشمنان، چون اهمیت رسانه‌ها را می‌دانند آن‌ها را در انحصار خود قرار داده و تصاحب کردند.

آیت الله لائینی گفت: فضای مجازی هم که بیش از بقیه رسانه‌ها محل نفوذ و تاخت و تاز فرهنگ‌های بیگانه و دگراندیش شده، که  در این زمینه واقعا کمبود داریم  به خاطر اینکه هنوز اهمیتش را درک نکردیم یا اینکه اقدامات و حمایت‌های عملی را انجام نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: رسانه یک مبداء دارد که حوزه‌های مدیریتی و مسئولان هستند و محل ذخیره اطلاعات است و قوانینی دارد و یک نقطه مرکزی که هاضمه‌ای است که اطلاعات را بررسی و اولویت‌بندی می‌کند و باید با تدبر و اندیشه‌ورزی همراه باشد و یک پایانه دارد که خیلی از نقطه مبدا مهم‌تر است، یعنی اتصال به جامعه هدف توسط رسانه که خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: جلب اعتماد توسط رسانه نیاز به کار دارد که وزارت ارشاد خیلی می‌تواند کمک کند، پیگیری مطالبات مردم و انتقال سخنان مسئولان به جامعه توسط رسانه مهم است؛ رسانه یک‌طرفه نیست دوطرفه است.

لائینی با اشاره به اینکه انصاف و اخلاق رسانه‌ای مسئله مهمی است،گفت:خطبه‌های نماز جمعه تریبون رسمی حکومتی مردمی است که با توجه به اخلاق رسانه‌ای، این سخنان  باید بخوبی منتقل شود؛ ضمن آنکه نکات مهم در حوزه‌های مختلف که با طرح مطالبات دو طرفه همراه است و هم برخی از تذکرات اخلاقی همراه با نقد با متن حساس همراه است را رسانه ها موظفند به درستی منتقل کنند.


نماینده ولی فقیه تاکید کرد: حاضریم با تمام اصحاب رسانه با هر سلیقه‌ای نشست داشته باشیم و هیچ انحصاری در کار ما نیست، البته کسانی که معاند هستند و موضع براندازانه دارند بحثش جداست، برخی از مطالباتی که اینجا مطرح شد مربوط به مسئولان دستگاه‌ها است که باید تخصصی‌تر و با حضور مسئول مربوطه همراه باشد تا پاسخ بدهد.

نظر شما