شناسهٔ خبر: 60663182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رنگ بحران مشهد نارنجی شد/ تابستان سخت در انتظار شهر

مدیر پروژه شهر دوستدار آب، از نارنجی شدن رنگ بحران آبی در مشهد، در آخرین روزهای فصل بهار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر صداقت با بیان این خبر اظهار کرد: وضعیت آب شرب و فضای سبز شهر مشهد سال های زیادی است که دچار بحران است اما این بحران طی دو سال گذشته به حالت هشدار درآمده و سال آبی گذشته نیز حجم بارندگی‌ها به حدی بود که در نیم‌قرن گذشته بی‌سابقه بوده و حدود ۶٠ درصد نسبت به بارندگی‌های بلندمدت کاهش پیداکرده است. 

وی ادامه داد: تغییر اقلیم سبب رخداد پدیده هایی همچون خشکسالی شده که اثرات آن بر محیط زیست و منابع آب مشهد کاملا مشهود است.

وی با اشاره به شرایط بحرانی آب مشهد گفت: امسال با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی، حجم آب سدهای تامین کننده آب شرب مشهد به حداقل میزان ممکن رسیده است و تابستان امسال در تامین آب شرب مشهد دیگر نمیتوان از سدها استفاده کرد.

صداقت در خصوص حجم آب موجود در سد دوستی تصریح کرد: حجم این سد به قدری کاهش یافته که اکنون از آب گل‌آلود برای تصفیه و بهره‌برداری استفاده می‌شود و می‌توان گفت که سد دوستی طی ماه های آینده از مدار تامین آب مشهد کنارگذاشته می شود و اکنون برای تامین کسری آب در تابستان، حفرچاه بیشتر در برنامه قرار گرفته است.

مدیر پروژه شهر دوستدار آب در پایان خاطرنشان کرد: اکنون بحران آبی مشهد به رنگ نارنجی در آمده و لازم است تمامی دستگاه ها شرایط اضطرار را درک کنند و در خصوص اطلاع رسانی شرایط موجود به شهروندان و زائران، نهایت تلاش و همکاری را با دستگاه های متولی امر داشته باشند.

نظر شما