شناسهٔ خبر: 60662744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرگ مرد میانسال بابلی بر اثر حمله شغال

ویروس هاری ناشی از حمله شغال، باعث مرگ مرد میانسال بابلی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از مرگ مرد میانسالی در روستای کریم‌کلا بخش لاله‌آباد بابل به دلیل ویروس هاری ناشی از حمله شغال خبر داد و گفت: این مرد ۳۷ ساله برای دریافت واکسن هاری به مرکز بهداشت بابل مراجعه نکرد.


دکتر حسین جلاهی افزود: این فرد بعد از دو ماه با علایم تب، اسپاسم گردن، ترس از آب و ترس از نور که از علایم بالینی بیماری هاری است به اورژانس بیمارستان آیت اله روحانی مراجعه که اقدامات اولیه برای وی انجام شد.


او ادامه داد: بعلت وخامت حال بیمار به بخش ICU بیمارستان شهید یحیی نژاد منتقل شد، که متاسفانه پس از چند روز از دنیا رفت.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ارسال نمونه بیمار فوت شده به مرکز رفرنس هاری انیستیتوپاستور ایران، هاری ایشان را تائید نمود.

دکتر جلاهی ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۳۵ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان بابل صورت گرفته که ۲۳۲۴ مورد فقط گزش سگ و ۴۴۷ مورد گربه گزیدگی بوده است.


او گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵۶۵ مورد گزش توسط حیوانات در شهرستان بابل صورت گرفته که ۴۷۳ مورد آن گزش با سگ و ۴۰ مورد گربه گزیدگی بوده است.


دکتر جلاهی با هشدار این نکته که آمار وحشتناک سگ گزیدگی در بابل بسیار افزایش یافته، گفت: در سال‌های قبل تعداد گزش حیواناتی مانند سگ در این شهرستان نهایتا ۲۵۰ مورد در سال بود، که در حال حاضر به بیش از ۳ هزار مورد سگ گزیدگی در سال رسیده است.

نظر شما