شناسهٔ خبر: 60660571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فراکسیون انقلاب برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این فراکسیون برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی روز یکشنبه در حاشیه نشست علنی مجلس درباره جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به خبرنگاران اظهار داشت: جلسه برای استماع و بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت صبح روز سه‌شنبه (۲۳ خردادماه) برگزار می‌شود.

وی افزود: در پایان این جلسه، فراکسیون اکثریت نظر خود درباره صلاحیت عباس علی آبادی برای تصدی این وزارتخانه را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. او سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است.

وی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل ایران خودرو اشاره کرد.

نظر شما