شناسهٔ خبر: 60652183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رایزنی تلفنی البرهان با رئیس اتحادیه آفریقا

رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان، امروز شنبه تلفنی با غزالی عثمانی رییس اتحادیه آفریقا، گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان، امروز شنبه در تماس تلفنی با غزالی عثمانی رییس اتحادیه آفریقا اعلام کرد: دولت سودان، با هر راه حلی که جنگ با شبه‌نظامیان شورشی و مزدوران بیگانه را پایان دهد و آرامش را به مردم سودان بازگرداند، همراهی می‌کند.

مطابق بیانیه ارتش سودان در خصوص این تماس تلفنی، دو طرف تلاش‌های صورت‌گرفته در جده در خصوص آتش‌بس را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که عده زیادی از جنگجویان عضو نیروهای پشتیبانی سریع سودان، از خارطوم، پایتخت سودان عقب‌نشینی کردند و از طریق جاده شماره ۴۰ در شمال غرب ام درمان به سمت غرب و منطقه دارفور حرکت کردند.

این اقدام، در راستای آتش‌بس ۲۴ ساعته میان نیروهای ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نبروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی، صورت گرفته است.

بیشتر خودروهایی که از خارطوم خارج شده‌اند، غیرنظامی بوده‌اند و گمان می‌رود به سرقت رفته باشند. منابع محلی اعلام کرده‌اند، با ورود این خودروها به شرق دارفور که از ابتدای درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، از نزاع در امان مانده، این منطقه به بازار این خودروهای سرقتی شباهت یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما