شناسهٔ خبر: 60651091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم پرهیز از درج احکام متعدد در برنامه هفتم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای گذشته سعی شد تا به اصطلاح از هر دری یک حکمی وارد برنامه شود، گفت: نگاه این چنینی به برنامه جواب نداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، جعفر قادری گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که منابع محدودی در کشور داریم و اگر بخواهیم این منابع محدود را صرف مسائل و موضوعات متعدد کشور کنیم، این رویکرد، معضلات و مشکلات ما را حادتر خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از وجود احکام متعدد در تدوین برنامه هفتم توسعه بیان کرد: به واقع می‌توان به دو شکل به برنامه هفتم توسعه نگاه کرد؛ نخست اینکه این برنامه یک نگاه جامع به همه مسائل کشور داشته باشد و دوم اینکه این برنامه مسئله محور بوده و برای آن احکامی پیش بینی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:ما باید به جای داشتن یک برنامه جامع به دنبال یک برنامه مسئله محور برویم و ببینیم که کجا معضلی داریم و منابع محدودمان را صرف آنجا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید برنامه هفتم را بی جهت شلوغ کنیم و باید برای چند مشکل و مسئله همچون بحران آب، صندوق‌های بازنشستگی، پائین بودن نرخ فرزندآوری و از این دست مسائل، چاره اندیشی کنیم و برای سایر مشکلات و مسائل در قوانین عادی به دنبال چاره باشیم.

نظر شما