شناسهٔ خبر: 60646984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بی‌عدالتی در شبکه بانکی کشور استان‌ها را رنج می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی گفت: اختصاص ۵۵ درصد سپرده کشور در تهران و انجام ۶۸ درصد پرداخت‌ها در شعب بانکی تهران نشان دهنده بی‌عدالتی در شبکه بانکی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن میرزاخانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار کرد: امروز بانک‌ها در شرایط ناترازی قرار دارند که همین مسئله موجب شده مردم در اخذ تسهیلات بانکی از بانک‌ها با مشکل مواجه شوند.

وی ضمن ابراز نارضایتی در بی‌عدالتی شبکه بانکی‌ کشور تصریح کرد: بی‌عدالتی در شبکه بانکی کشور به چشم می‌خورد چرا ۵۵ درصد سپرده کشور در تهران و ۶۸ درصد پرداخت‌ها در شعب بانکی تهران انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی با اشاره به اینکه ایجاد اشغال از طریق تامین نقدینگی صورت می‌گیرد و بخشی از تسهیلات بانک‌ها مربوط به تسهیلات اشتغالزایی است، بیان کرد: بانک‌ها نباید در پرداخت وام‌های تکلیفی اشتغالزایی کوتاهی کنند، شبکه بانکی باید برای کمک به رونق تولید و رفع موانع به عنوان مطالبه جدی تلاش کند و در حوزه اشتغال دست متقاضیان تسهیلات بانکی را بگیرد.

 میرزاخانی با بیان اینکه عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال به بهانه ناترازی منابع و مصارف از سوی بانک‌ها پذیرفتنی نیست، گفت:پرداخت وام‌های تکلیفی به منابع و مصارف بانکی ارتباطی ندارد چنانچه بانکی بخواهد در این زمینه قصور و کوتاهی کند، برخورد خواهیم کرد.

بانک‌ها در تحقق شعار سال باید همراه دولت بوده و تلاش خود را به کار گیرند

وی خواستار پیگیری جدی مدیران بانکی برای تخصیص مبالغ وام از تهران شد و بیان کرد: مدیران بانک‌ها در تحقق شعار سال باید همراه دولت بوده و تلاش خود را به کار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از ناعدالتی در  انجام امور مربوط به بیمه تجاری و کارت بازرگانی اظهار کرد: انتظار می‌رود مرکز پژوهش‌های مجلس به این بی‌عدالتی رسیدگی و آن را برطرف کند.

میرزاخانی با اشاره به صدور کارت بازرگانی‌ واحدهای صنعتی مستقر در استان‌ها در تهران صادر ، بیان کرد: این روند مشکلاتی  را در شبکه بانکی ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

 اختصاص ۷۱ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه ابلاغی به استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز از اختصاص 71 درصد تسهیلات یک هزار ۴۳۳ میلیارد تومانی تبصره ۱۶ گفت: 18 بانک در سال گذشته از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

 جمشید امید افزود: از این محل ۲۲۵ میلیارد تومان معادل ۸۷ درصد برای بهزیستی و  ۴۶۰ میلیارد تومان معادل 93 برای کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ابلاغ  و پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین از اختصاص ۷۱ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه ابلاغی به استان خبر داد.

به گفته وی بنیاد علوی، بسیج سازندگی، بنیاد شهید، بنیاد برکت و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه از دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی هستند.

پایان پیام/

نظر شما