شناسهٔ خبر: 60639873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

­کاهش دو درصدی تجارت آمریکا با ایران در چهار ماهه نخست ۲۰۲۳ 

خبرگزاری صدا و سیما

دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی (دی - فروردین) با کاهش  ۲ درصدی  نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، حدود ۱۸ میلیون دلار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی (دی- فرودین) به ۱۷.۸ میلیون دلار رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲ درصد کاهش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۲ (دی - فروردین)  بالغ بر ۱۸.۲ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۹ درصدی  به ۱۷.۵ میلیون دلار  داشته است. در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ صادرات آمریکا به ایران بر ۱۳.۵ میلیون دلار بود.

واردات این کشور از ایران  نیز در ۴ ماهه نخست میلادی  با کاهش  ۹۳ درصدی  در مقایسه با سال قبل به ۰.۳ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه‌های ژانویه تا آوریل (دی- فروردین) سال ۲۰۲۲، ۴.۷ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در ۴ ماهه ۲۰۲۳ (دی - فروردین) رتبه ۱۷۲ و در بین منابع تأمین کالا‌های وارداتی این کشور رتبه ۲۱۲ را به خود اختصاص داده است.

نظر شما