شناسهٔ خبر: 60617201 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار قرمز هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در تهران و سمنان

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: سازمان هواشناسی برای امروز ۱۸ خرداد در تهران و سمنان هشدار قرمز مبنی بر بارش‌های رگباری شدید و احتمال وقوع سیل صادر کرد.

صاحب‌خبر -

هشدار قرمز هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در تهران و سمنانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بابک محمودی­ گفت: براساس هشدار هواشناسی و احتمال رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان، امدادگران هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

­سرپرست سازمان امدادونجات افزود: براساس هشدار هواشناسی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها وجود دارد.

­محمودی گفت: از هموطنان در این مناطق درخواست می‌شود که از سفر‌های برون شهری، فعالیت‌های کوهنوردی، استفاده از تفرجگاه‌ها و سکونت گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه در ساعات عصر به‌شدت پرهیز کنند و اگر با مخاطره‌ای مواجه شدند با شماره امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران هلال‌احمر در سریع‌ترین زمان به منطقه حادثه‌دیده اعزام شوند.

نظر شما