شناسهٔ خبر: 60613779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ریل گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ تنی در مسیر بستان آباد- خاوران

مجری راه‌آهن میانه-بستان آباد- تبریز گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تن ریل گذاری در مسیر بستان آباد- خاوران استفاده شده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

حمید علی محمدزاده، مجری راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز حجم عملیات خاکی مسیر ۴۴ کیلومتری بستان آباد- خاوران را ۱۶ میلیون متر مکعب و حجم بتن ریزی را ۳۵۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تن ریل گذاری در مسیر بستان آباد- خاوران انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، محمدزاده در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، درباره مسیر ۴۴ کیلومتری بستان آباد- خاوران که روز جمعه افتتاح می شود، اظهار کرد: بخشی از این راه آهن یعنی از میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در سال ۹۸ افتتاح شد و فاز دوم از ایستگاه بستان آباد به خاوران به طول ۴۴ کیلومتر و عرض ۱۱ متر و ۷۰ روز جمعه به بهره برداری خواهد رسید.

محمدزاده در خصوص مشخصات این پروژه ریلی به ویژه در حوزه احجام خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ درصد این مسیر کوهستانی و ۴۰ مابقی دشت است.

وی نوع ریل این پروژه را 60EI ونوع تراورس آن را نیز B70 دانست و افزود: حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای قطارها در راه آهن بستان آباد - خاوران در حوزه مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و در حوزه باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

محمدزاده درباره مشخصات سازه ای این راه آهن اظهار کرد: در این پروژه  ۸ دستگاه پل بزرگ وجود دارد و ۳.۵ کیلومتر تونل و گالری در این مسیر ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین دو دستگاه درجه ۳ شامل ایمناب و باسمنج و  دو دستگاه هم ایستگاه درجه ۲ بستان آباد و خاوران در این مسیر وجود دارد که ایستگاه های درجه ۲ حالت مسافری هم دارند.

مجری راه آهن میانه-بستان آباد- تبریز گفت: در مجموع بالغ بر ۷ کیلومتر از طول این مسیر سازه های مهم شامل پل های بزرگ، تونل ها و گالری ها هستند که نشان می دهد این راه آهن از لحاظ سازه ای پروژه سنگینی است.

وی حجم عملیات خاکی این ۴۴ کیومتر را ۱۶ میلیون متر مکعب و حجم بتن ریزی را ۳۵۰ هزار متر مکعب اعلام کرد.

محمدزاده از حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب بالاست و ۹۰ هزار اصله تراورس گذاری در این مسیر خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ تن ریل گذاری در مسیر بستان آباد- خاوران انجام شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه ریلی را یک هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان و ارزش روز آن را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

گفتنی است، محمدزاده پیش از این از  درآمد سالانه ۳.۲ هزار میلیارد تومانی راه آهن میانه-بستان آباد- تبریز  برای کشور از طرق مختلف ترانزیت، صرفه جویی در سوخت و کاهش سوانح خبر داده بود.

نظر شما