شناسهٔ خبر: 60603875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال روسیه از پیشرفت تعاملات ایران و آژانس

نماینده روسیه در وین در اظهاراتی در شورای حکام از پیشرفت تعاملات بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش در اظهاراتی در شورای حکام آژانس از پیشرفت تعاملات بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

نمایندگی روسیه در وین در توییتی به نقل از اولیانوف اعلام کرد «از حل‌وفصل مسائل باقیمانده بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران درباره ذرات اورانیوم اعلام نشده بعد از چند سال استقبال می‌کنیم» و افزود: پیشرفت نسبی اما ملموس حاصل شده است. این نشان‌دهنده قصد طرفین برای تعامل سازنده است. 

اولیانوف: آژانس اتمی بررسی توافقات پادمانی با ایران را به اتمام رساند 

دیپلمات روس همچنین امروز چهارشنبه (هفتم ژوئن) در توییتی اعلام کرد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روند بررسی توافقات پادمانی ان‌پی‌تی با ایران را به اتمام رساند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین محورهای اختلاف در جریان مباحثات این بود که «نیمه لیوان پر است یا خالی»، پاسخ به این سوال به احساسات ذهنی هر یک از سخنران‌ها بستگی داشت. 

دوشنبه ۱۵ خرداد نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین مقر این سازمان آغاز به کار کرد و رافائل گروسی مدیرکل آژانس در ابتدای این نشست در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند اجرای بیانیه مشترک با ایران آغاز شده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

اظهارات دوشنبه گروسی مبنی بر پیشرفت‌هایی در تعاملات ایران و آژانس، پیش از این نیز از سوی حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره قرار گرفته بود.

در پی تعاملات اخیر بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این نهاد تایید کرد پرونده مربوط به یکی از مکان‌های ادعایی آژانس - آباده - بسته شد و ادعای کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳.۷ درصد نیز در پی توضیحات ارائه شده از سوی ایران حل شده است.

پایان پیام/ 

نظر شما