شناسهٔ خبر: 60593441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین:

طرح مرمت سر درب ورودی سرای تاریخی سعدالسلطنه آماده اجرا است

سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از مجموعه سرای سعدالسلطنه، مرمت این سردرب با هدف معرفی شایسته‌تر این کاروانسرای تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این طرح آماده اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سیدصادق قدسی‌پور گفت: مرمت و بازسازی مجموعه‌ها و بناهای تاریخی موجب افزایش ماندگاری آن‌ها شده و با توجه به اهمیت حفاظت از بناهای تاریخی یکی از دستورکارهای اولویت دار این سازمان، مرمت بناها و مجموعه‌های تاریخی تحت نظارت شهرداری است.

سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین  ادامه داد: مرمت و نگهداری از ورودی‌های این مجموعه فاخر، مانع بروز آسیب‌های کالبدی و بصری در گذر زمان خواهد شد.

وی با اشاره جزییات اجرای پروژه مرمت سردرب ورودی سرای سعد السلطنه عنوان کرد: موارد در نظر گرفته شده در طرح مذکور شامل احیای سر درب تاریخی مجموعه مطابق با الگوهای اصیل، مرمت و دانه گذاری آجرهای تزئینی، مرمت کاربندی‌های داخل هشتیِ ورودی و مقاوم سازی و استحکام بخشی است.

این مسئول ادامه داد: از دیگر موارد در نظر گرفته شده برای طراحی مذکور را ساماندهی و رفع الحاقات، نور پردازی، ساماندهی و مرمت نمای دو حجره ورودی این بنای تاریخی است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه یادآور شد: مرمت و احیای سردرب سرای سعدالسلطنه به عنوان یکی از ورودی‌های شاخص مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، بخش مهمی از پروژه ساماندهی و مرمت بدنه خیابان امام خمینی(ره) به شمار می‌رود.

نظر شما