شناسهٔ خبر: 60592397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال دشتک- زابل- نهبندان، اوایل تیر

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال دشتک- زابل- نهبندان، اوایل تیرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آقای قناعت به تشریح نتایج دیدار خود با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران پرداخت و گفت: در این دیدار با اشاره به وضعیت اقلیمی خراسان جنوبی بر لزوم نگاه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌ها در این استان مرزی تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه گازرسانی، از زیرساخت‌های مهم و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود، افزود: توسعه شرایط موجود از اولویت‌های استان است.

استاندار با اشاره به بحران ناشی از سرمای سخت زمستان سال گذشته گفت: در این دیدار با قدردانی از کارکنان شرکت گاز استان، عملکرد قابل دفاع این مجموعه در راستای مدیریت بحران و جلوگیری از قطعی گاز ناشی از افت فشار، تشریح شد.

آقای قناعت افزود: براساس موافقت اعلام شده در این جلسه، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اوایل تیرماه برای حضور در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث خط انتقال دشتک- زابل- نهبندان به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این پروژه برای استان، تاکید کرد: براساس پیش بینی‌های انجام شده، اجرای ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز نهبندان- زابل ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته وی؛ اجرای این پروژه، خراسان جنوبی را از شرایط انتهای خط گاز بودن، خارج می‌کند و ازتکرار بحران‌های مشابه آن چه سال گذشته رخ داد، جلوگیری می‌کند.

نظر شما