شناسهٔ خبر: 60583319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از فاز اول سامانه گرمسیری ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مرحله اول طرح سامانه گرمسیری ایلام به زودی تکمیل و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به بهره برداری از فاز اول سامانه گرمسیری ایلام با حضور رئیس جمهور گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح در استان ایلام هزینه شده با افتتاح مرحله اول آن دو هزار هکتار از اراضی زیر کشت آبیاری تحت فشار و آبی می‌شوند.
 
بهرام نیا در ادامه از تصویب و تشکیل کمیته تخصصی حقوقی استان متشکل از متخصصان و کارشناسان حقوقی برای جلوگیری از مصادره کردن اموال منقول استان خبر داد و افزود: به زودی ۹ دستگاه اجرایی ۹ پروژه مهم و کلان استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کنند.
 
وی در خصوص منطقه آزاد مهران اضافه کرد: مصوب شد زمین‌هایی که به بخش خصوصی و دولتی واگذار شده هرچه زودتر تعیین تکلیف و به منطقه آزاد واگذار شوند تا طرح جامع تا پایان شهریور ماه تهیه شود.
 
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد تجاری مهران شد.
 
فلاحی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری مهران به واسطه پیوست فرهنگی و صادرات محور بودن باید به صورت ویژه معرفی شود.
 
دوبرابر شدن اعتبارات پژوهشی - تقویت مشارکت نخبگان - برنامه ریزی عملیاتی برای برقراری انظباط مالی و بهینه سازی اعتبارات ابلاغی و نیز تقویت منابع اعتباری بر اساس ظرفیت‌های موجود از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

 

<div id="video-display-embed-code_9727083"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3873734/9727083?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما