شناسهٔ خبر: 6058225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اظهارات جان کری پس از دیدار با آمانو

وزیر خارجه آمریکا امروز پس از دیدار با مدیر کل آژانس، مذاکراتش با وی را خوب توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
فارس: جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) همانطور که پیشتر اعلام شده بود، بار دیگر با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پس از این دیدار، با انتشار عکسی در توئیتر، نوشت: «دیدار خوبی با آمانو مدیر کل آژانس داشتم. از او به دلیل فداکاری و فعالیت سختش در طول مذاکرات، سپاسگزاری می‌کنم.»



کری همچنین پیش از این نشست، آنطور که مسئول رسانه‌ای تیم آمریکایی خبر داده، در مورد روند مذاکرات هسته‌ای با ایران گفته است: «داریم کار می‌کنیم و فعلا برای هرگونه قضاوتی زود است.»

ایران و گروه موسوم به 1+5 از دو هفته قبل مذاکراتی را آغاز کرده‌اند که از روز شنبه با ورود وزرای خارجه کشورها به وین وارد مرحله تازه‌ای شد.

این نشست‌ها دیروز برای بازگشت وزرا به پایتخت‌ها متوقف شده و قرار است از فردا از سر گرفته شود. طرفین برای رسیدن به توافق جامع تا فردا (سه‌شنبه) زمان دارند، اما با توجه به موضوعات باقی‌مانده، انتظار می‌رود گفت‌وگوها همچنان ادامه داشته باشد.

فدریکا مورینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز گفته بود مذاکرات در صورت نیاز برای چند روز و نه چند ماه، بیش از ضرب‌الاجل ادامه می‌یابد.

نظر شما