شناسهٔ خبر: 60581961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس ستاد اربعین کشور تأکید کرد؛

ضرورت توسعه دروازه‌های مسافری مرز خسروی

«میراحمدی» بر ضرورت توسعه دروازه‌های مسافری مرز خسروی تاکید کرد و گفت: حتی اگر عراقی‌ها سهم خود را انجام ندادند، ما باید برای بخش عراق هزینه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد اربعین استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر از مرز خسروی رفت و برگشت داشته‌اند که امسال حداقل به یک میلیون نفر می‌رسند.

رییس ستاد اربعین کشور بر توجه به حمل و نقل، آب آشامیدنی و غذای زوار تاکید کرد و افزود: سرویس‌های بهداشتی، سایبان، مه پاش و خنک‌کننده باید پیش‌بینی شوند.

میراحمدی ادامه داد: سایبان پایانه مرزی خیلی مهم است، گرمای بالای ۵۰ درجه برای زواری که ظهر می‌رسند به خصوص خانم‌ها و بچه‌ها طاقت‌فرساست، بسیاری از زائران هنوز ذهنیت دمای هوای قبل کرونا را دارند و سفر اربعین در گرما را تجربه نکرده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در مرز ممکن است با گرمازدگی مواجه شویم که درمان و انتقال افراد گرمازده مشکل خواهد بود و از آن‌جایی که شوک سرمایی نجات‌بخش است، باید جاهای مناسبی برای افراد گرمازده پیش‌بینی کنیم.

وی همچنین بر تامین وسیله حمل و نقل تا سه کیلومتری داخل خاک عراق و رسیدن به پایانه مسافربری عراق تاکید کرد.

میراحمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امکان تهیه بلیط برای همه زائران وجود ندارد، گفت: استفاده از خودرو شخصی باید تبلیغ شود؛ لذا توسعه پارکینگ های شخصی در مرز خسروی حتما باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین بر توسعه گیت‌های مسافری مرز خسروی تاکید کرد و افزود: حتی اگر عراقی‌ها سهم خود را انجام ندادند، ما باید برای بخش عراق هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: اربعین یک عملیات است که فقط در آن رزم جنگی نیست و مختصات یک عملیات بزرگ را دارد که باید همه شرایط را فراهم کنیم، اگر همه شرایط فراهم شود ولی به طور مثال نتوانستیم یک موضوعی مانند تامین و نگهداری یخ و آب خنک برای زوار را تامین کنیم، تمام زحمات تحت شعاع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما