شناسهٔ خبر: 60580443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کریمی‌قدوسی: آثار اقتصادی تحولات اخیر به زودی در کشور نمایان می‌شود

زهرا اسماعیلی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تحولاتی که با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر صورت گرفته و به زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود به سمت یک ثبات اقتصادی خواهیم رفت که بازگشت ارزش به پول ملی را شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

جواد کریمی قدوسی امروز ۱۳ خرداد ماه در آیین بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) که با حضور سرپرست وزات صمت و جمعی از مقامات کشوری و استانی در مشهد برگزار شد، گفت: به عنوان خدمتگذار کوچک مردم صمیمانه از مجاهدات دولت انقلابی و مردمی در متمرکز شدن بر روی مسائل مهم کشور و پرهیز از حاشیه‌ها که این دو موضوع، کشور را به اوج می رساند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اولویت‌های کشور از دیدگاه نظام اسلامی و ولایی مشخص و جهت‌ها معین شده، ابزار لازم در اختیار است، اختیارات تعریف شده و حمایت قوه مقننه کاملا مشهود است که به مسائل اصلی به ویژه اشتغال، صنعت، تولید، ارزش افزوده، تولید ناخالص ملی و سیاست خارجی به عنوان پشتوانه تولید توجه ویژه‌ای دارد؛ چراکه تا سیاست خارجی به توازن نرسد تولید ارتقا پیدا نمی کند.

کریمی قدوسی گفت: سیاست خارجی اهمیت دارد؛ چراکه به محض تولید بزرگترین دغدغه سرمایه‌گذار بازار و فروش است، لذا در کشور بزرگی مثل ایران هرچه تولید می‌شود باید با هدف صادرات و تامین نیاز داخلی باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی این مدت که از دولت انقلابی می‌گذرد تحول بزرگی در حوزه سیاست خارجی به وجود آمده و امروز در منطقه و گوشه و کنار دنیا با هم‌پیمانان خود بهترین روابط سیاسی را برقرار کرده‌ایم و صدها برابر بازار  بهتری نسبت به قبل در اختیار تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توافقاتی که صورت گرفته و این تحولاتی که با پیام‌های رد و بدل شده طی چند وقت اخیر صورت گرفته، به زودی آثار وسیع اقتصادی آن در کشور نمایان می‌شود و ما به سمت یک ثبات اقتصادی خواهیم رفت که از این ناحیه، بازگشت ارزش به پول ملی را شاهد خواهیم بود.

کریمی‌قدوسی: آثار اقتصادی تحولات اخیر به زودی در کشور نمایان می‌شود

در ادامه این مراسم احسان قاضی زاده‌هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به موقعیت فعلی بخش رضویه امیدوارم این بخش به شهرستان تبدیل شود و به استقلال نسبی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌هایی که در این منطقه به آن نیاز داریم دست پیدا کند.

این نماینده مجلس ضمن تشکر از توجهات استاندار خراسان رضوی نسبت به شرق مشهد خاطرنشان کرد: نگاه به شرق فقط در سیاست خارجی نیست و در مشهد هم چنین دیدگاهی وجود دارد، امیدواریم توجه به شرق در مشهد باعث خیر و برکت برای مردم خراسان شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این شهرک صنعتی منشاء توسعه برای خراسان رضوی باشد، در این شهرک صنعتی قطب شهر فرودگاهی و توسعه صنعتی را خواهیم داشت و اشتغال پایدار در این منطقه برای مردم آن امیدآفرین خواهد بود.

تفکیک وزارتخانه صمت نیازمند کار تبیینی است

قاضی‌زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم امتیازاتی که سایر شهرک‌ها به لحاظ سنوات معافیت‌های مالیاتی، خدمات و مزیت‌هایی که دارند در شهرک صنعتی رضوی هم اعمال شود.

این نماینده مجلس در خصوص تفکیک وزارتخانه صمت بیان کرد: در بحث تولید و بازرگانی این اجماع در مجلس وجود داشت و تفکیک صنایع و بازرگانی همیشه برای دولت‌ها مهم بوده است، اما این تحلیل هم وجود دارد که ممکن است این وزارتخانه تبدیل به وزارتخانه واردات و ضد تولید شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول دو دوره‌ای که بنده در مجلس حضور داشتم این موضوع مطرح بود و تاکنون رد شده و هیچ وقت این تفکیک رای نیاورده است، این مساله نیازمند کار تبیینی است  و صنعتگران باید با نمایندگان مجلس خود راجع به این موضوع گفت‌وگو و مفاهمه کنند، ما نگاهمان به صنعت باید نگاه تقویت تولید داخلی و افزایش سهم صادرات و همه مزایایی که بتواند این وزارتخانه را با حفظ شاکله و قدرت عملیاتی خود در تجارت داخلی و خارجی حفظ کند، باشد.

انتهای پیام

نظر شما