شناسهٔ خبر: 60565642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سیستم عامل iOS 17 با دنیایی از تغییرات جدید معرفی شد

صاحب‌خبر -

اپل از سیستم عامل iOS 17 برای آیفون‌های خود رونمایی کرد. آی او اس ۱۷ امکانات جدید و جذاب زیادی دارد و برای گوشی‌های آیفون منتشر می‌شود.

اپل سرانجام از سیستم عامل iOS 17 خودش در رویداد WWDC 2023 (کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل) رونمایی کرد که برخی از تغییرات مهمی را برای اپلیکیشن‌ها به‌همراه دارد. به‌طور مثال شما در اپلیکیشن تماس می‌توانید عکس اختصاصی را برای هر مخاطب خود تعیین کنید و از رونوشت زنده برای ایمیل‌های صوتی دریافت شده استفاده کنید.

با سیستم عامل iOS 17 اپل آشنا شوید

سیستم عامل iOS 17 اپل سیستم عامل iOS 17 اپل

در سمتی دیگر پاسخگویی به پیام‌های متنی آسان‌تر شده، رونوشت پیام‌های صوتی به اپلیکیشن Messages اضافه شده و گزینه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت که وقتی به مقصد برسید یا آنکه تأخیر داشته باشید، به عزیزان و دوستانتان اطلاع خواهد داد. اپلیکیشن FaceTime به شما اجازه می‌دهد پیام‌های زنده بگذارید. علاوه بر این رابط کاربری استیکرها نیز تغییر پیدا کرده و به شما اجازه می‌دهد اموجی‌ها را به استیکر تبدیل کنید و همچنین استیکرها را به اپلیکیشن‌های متفرقه نیز بیافزایید.

آی او اس ۱۷ آی او اس ۱۷

اشتراک‌گذاری فایل بدون لمس و راحت

دستیار صوتی Siri اکنون هوشمندتر از هر زمان دیگری شده است. شما فقط باید آن را صدا کنید و مجموعه‌ای از دستورات را پشت سر هم و سریع به آن بگوید. اشتراک‌گذاری نیز آسان‌تر از گذشته خواهد بود. NameDrop اکنون به شما اجازه می‌دهد فقط با نزدیک کردن آیفونتان به آیفون یک شخص دیگر، اطلاعات تماس خود را برای آن ارسال کنید. شما از این طریق می‌توانید عکس هم به‌اشتراک بگذارید.

سیستم عامل iOS 17 اپل سیستم عامل iOS 17 اپل

اپل هوای کسانی که در طول روز مدت زمان زیادی را صرف چت کردن یا تایپ با گوشی خود می‌کنند هم داشته است. یک مدل‌سازی هوش مصنوعی جدید، قابلیت تصحیح خودکار کلمات کیبورد را بهبود می‌بخشد و شما می‌توانید هنگام نوشتن کلمات پیش‌بینی شده را هم به‌صورت همزمان ببینید. اگر هم با کلمه‌ای آشنا نبود، سیستم عامل iOS 17 به‌مرور زمان آن را تشخیص خواهد داد. و البته اگر از تصحیح خودکار کلمه مورد نظر خود رضایت نداشتید، می‌تونید فوراً آن را به حالت قبل بازگردانید.

سیستم عامل iOS 17 اپل سیستم عامل iOS 17 اپل

اما یکی از تغییرات جذابی که در آی او اس ۱۷ ایجاد شده، اضافه شدن اپلیکیشن جدیدی به‌نام Journal است. اپلیکیشنی که هنگام نوشتن، پیشنهادات هوشمندانه‌ای را به شما خواهد داد. این نوشته شما می‌تواند شامل تصاویر و فعالیت‌ها نیز باشد. هنگام شارژ آیفون خود، می‌توانید از حالت جدیدی به‌نام StandBy استفاده کنید که گوشی شما را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند. با فعال کردن این حالت، زمان و تاریخ و همینطور ویجت‌های انتخابی شما روی صفحه به‌نمایش درخواهند آمد.

نظر شما