شناسهٔ خبر: 60545898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سیدحسن خمینی در مراسم ارتحال امام:

انقلاب امام، مردمی‌ترین انقلاب جهان است/جمهوری اسلامی کالبد مقدسی است که در قانون اساسی شکل گرفت

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: جمهوری اسلامی کالبد مقدسی است که در قانون اساسی شکل گرفته و متشکل از دو قید مهم جمهوریت و اتکا به آحاد مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: سالروز ارتحال امام عظیم الشان را خدمت یکایک حضار تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: ۳۴ سال پیش در چنین روزی یکی از تلخ‌ترین روز‌ها بر ملت ایران و مستضعفین جهان گذشت.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: رهبر فرزانه انقلاب سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل تعبیری داشتند که از زمره جوامع الکلم است، یک کلمه قصاری که می‌تواند رمز و راز زندگی امام بزرگوار در جامعه تلقی شود و نقشه راهی برای آینده نظام جمهوری اسلامی و مردم باشد.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: ایشان در ابتدای سخن فرمودند که «امام» جان و روح جمهوری اسلامی است، تعبیر بسیار لطیفی و یکی از زیباترین تعبیر‌هایی است که در رابطه با نسبت امام (ره) و نظام برآمده از الله اکبرها، مجاهدت‌های امام راحل، زحمات طاقت فرسای مردم در ۲۰۰ سال اخیر، تلاش بی وقفه روحانیت شیعه و مجاهدت مستضعفان جهان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بی تردید بزرگترین میراث امام (ره) است، تصریح کرد: امروز در هر جا هرکسی با امام (ه) و جمهوری اسلامی زاویه دارد، تیغ هجمه و دشمنی خود را نسبت به این نظام الهی معطوف می‌کند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) بیان کرد: جمهوری اسلامی کالبد مقدسی است که در قانون اساسی شکل گرفته و متشکل از دو قید مهم جمهوریت و اتکا به آحاد مردم است.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه امام (ره) مسیر خود را غیر از بیداری دل‌ها طی نکردند، افزود: امام راحل به بیداری دل‌های مردم توجه داشت و به دنبال کودتا و اقدامات خشن و دست بیگانه و نیرو‌های غیرمردمی نبود.

وی ادامه داد: امام راحل یک انقلابی به وجود آورد که بی تردید مردمی‌ترین انقلاب جهان است، امام پایه گذار جمهوری اسلامی و نظامی است که برآمده از خواست‌های مردم است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند که انتخابات همواره یکی از اصول سیاسی جمهوری اسلامی است و باید نسبت به مقدمات آن و ارکان و سلامت آن توجه شود.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به نقش اسلام تصریح کرد: نسبت اسلام و فقه؛ نسبت علم و واقعیت است. اسلام یعنی دینداری جز از مسیر یک فقه صحیح پیش نمی‌رود. حضرت امام (ره) شجاع، مبارز و انقلابی بود، اما در کنار همه این‌ها یک فقیه و مرجع تقلید بود. فقه ما بن مایه این نظام سیاسی است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در رابطه با تاثیر نقش مکان و زمان در اجتهاد، ادامه داد: فقهی که امام معرفی کردند فقه جامد خشک درجا زننده متحجر نیست امام می‌فرودند فقه ما باید خودش را با مکان و زمان و نقشی که از زمان و مکان در اجتهاد می‌گیرد، پیش ببرد.

تکمیل می‌شود...

نظر شما